DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

“Som i volem el 50%”


VD/ Sirc

09-03-2004 14:31

Les dones reclamen que es prevegin partides pressupostàries per erradicar la violència de gènere

L'associació de dones La Frontissa va llegir un manifest a la plaça de la Vila. fdg/rita lamsdorff

En aquest sentit, les manifestants van assegurar que hi havia sectors de la societat, com ara l'església i el poder judicial, encara avui dia en culpabilitzen les dones i en alguns casos provoquen més violències. Per a aquestes dones, la precarietat que pateixen les dones és també una altra forma de violència.

La solució, tal i com afirmaven al manifest que van llegir a la plaça de la vila, passa per l'educació i per canviar l'escala de valors fins ara imperant i que no reconeixia la tasca de les dones. És per això que les manifestants demanaven que les administracions preveiessin polítiques de gènere en els pressupostos, per poder tenir recursos per erradicar la violència. També van fer especial menció del cas de les dons d'altres cultures, van demanar als governs que defensessin els seus drets i que els atorguessin els permisos de treball i de residència independentment del seu estat civil.

La manifestació estava convocada per l'associació de dones La Frontissa, que es van voler sumar a les reivindicacions de la marxa convocada a Barcelona. A dos quarts de set de la tarda es concentraven a la plaça de les neus i des d'allà baixaven per la rambla principal per arribar a la plaça de la vila, on van llegir un manifest amb el títol “Guerra, violència, precarietat. Les dones diem prou”. Enguany, van voler incorporar a les seves reivindicacions els conflictes bèl·lics i van assegurar que les dones continuaran defensant una pau justa al món conquerida a través del diàleg.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.