Vegueria del Penedès

FLASH

Sitges s’adhereix al manifest en defensa de l’ensenyament públic de Catalunya


Ajt Sitges

25-03-2004 17:16

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Un compromís per l’educació a Catalunya critica la política que s’ha dut a terme des de l’administració de l’Estat, sobretot la LOCE, i aposta per una altra política educativa.

En aquest sentit, el Marc Unitari de la Comunitat Educativa manifesta que “la LOCE és la imposició legal organitzada des de Madrid pel govern del PP per a impedir l’avenç d’un model comprensiu i integrador de l’educació, i reconvertir-lo a un model excloent, individualista i anorreador de la seva pluriculturalitat, un calc del model de societat de lliure-mercat i de denigració de la democràcia. Una societat on s’exclou a les persones d’entre altres persones per raó de sexe , per raó de llengua i per raó de llur opció religiosa”.

A més a més, considera que “quan hom diu que una altra manera d’educar és possible, expressa una esperança positiva en vers el futur de l’educació . Vet aquí el tipus de qualitat que volem per al nostre sistema educatiu. Un sistema de comunitats educatives escolars projectades de la seva autonomia al servei del dret a d’educació de tota la ciutadania. Un sistema educatiu que comença a l’escola bressol, on es respectin totes les individualitats, ideologies i religions, però sense imposicions, i on no s’hi produeixin exclusions o discriminacions de cap mena. Un esplai per a créixer i aprendre en llibertat, on el foment i el reconeixement dels drets civils de totes les persones hi siguin possibles, vet aquí el que volem i oferim des de les nostres escoles i instituts públics a Catalunya”.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.