DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

ALERTA SANITÀRIA

Les mascaretes seran obligatòries al carrer i en espais tancats a partir dels 6 anys si no es pot mantenir la distància


ACN Madrid

20-05-2020 8:49

L'ordre serà vigent des de dijous i mentre duri l'estat d'alarma

El govern espanyol ha publicat al BOE l'ordre sobre l'obligatorietat de l'ús de les mascaretes, on concreta que se n'haurà de portar a la via pública, en espais a l'aire lliure i en qualsevol espai tancat d'ús públic "sempre que no sigui possible mantenir una distància de seguretat interpersonal d'almenys dos metres". L'obligatorietat es fixa a partir dels sis anys, tot i que se'n recomana l'ús entre els tres i els cinc. Queden fora d'aquesta obligatorietat les activitats en les quals, "per la pròpia naturalesa de les mateixes", resulti incompatible el seu ús, tot i que no concreta quines. L'ordre és vigent des de dijous i mentre duri l'estat d'alarma i les seves pròrrogues.

Tampoc estaran obligats a portar mascareta les persones que tinguin algun tipus de dificultat respiratòria que pugui veure's agreujada pel seu ús. No n'hauran de dur tampoc aquelles persones per a les quals estigui contraindicat per motius de salut, de discapacitat o dependència.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Més informació

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.