PUBLICITAT
NOTA DE PREMSA
07-06-2004 16:55
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.
Aquesta jornada, organitzada per lInstitut dEstudis Penedesencs, va tenir com a títol Mitjans de Comunicació. Literatura de Consum i va consistir en la celebració duna conferència i una taula rodona.
La conferència va anar a càrrec de Joan Busquets, professor de la sociologia de la Universitat Ramon Llull, qui va fer una anàlisi històrica sobre la transició de la cultura popular tradicional a la cultura de masses.
La taula rodona, moderada pel periodista Josep Maria Solé, va comptar amb la presència de lescriptor Ramon Solsona, lactor i director de teatre Oriol Grau, lassessora lingüística de la sèrie de televisió El cor de la ciutat, Núria Comas, i lescriptor i lingüista Màrius Serra. Aquesta taula de luxe va donar importants conclusions en boca de cada ponent. Màrius Serra, per exemple, va parlar de la contraposició entre els mitjans de comunicació i la literatura.
Serra també va citar al gran augment dels mitjans de comunicació i de com el públic ha de seleccionar, a través dun criteri propi.
Ramon Solsona es va referir als autors literaris i la seva dependència de la repercussió en els mitjans de comunicació. Al seu torn, Oriol Grau va parlar del teatre popular, i va recordar l'evolució de la tradició literària del ball parlat fins els nostres dies. També es va referir a les incorreccions lingüístiques de programes de televisió, on va explicar la seva experiència. Segons Grau, en aquests casos el més important és que lespectador pugui riure encara que els diàlegs no siguin del tot correctes lingüísticament.
Núria Comas va parlar dels criteris que se segueixen en la sèrie El Cor de la Ciutat, i dels criteris argumentats. Comas va explicar que s'intenta reflectir al màxim expressions de la realitat quotidiana. Després duna etapa de popularitat de sèries estrangeres, les produccions pròpies, amb actors i continguts propers, han tingut una molt bona resposta daudiència.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT