PUBLICITAT
NOTA DE PREMSA
23-07-2004 12:27
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.
La Fundació la Caixa va adquirir una sèrie completa dels 100 cartells perquè formessin part de la col·lecció dobra gràfica de lentitat bancària. Amb lobjectiu de difondre les creacions de grans dissenyadors actuals com Javier Mariscal, Isidro Ferrer, Ikko Tanaka, Alan Fletcher, Paula Scher o Seymour Chwast, que no només admiren el mestre Toulouse-Lautrec sinó que també són autèntics coneixedors de la seva obra, la Fundació la Caixa va seleccionar 60 cartells dels 100 per crear una exposició itinerant titulada Dissenyadors per a un mite. Homenatge a Toulouse-Lautrec.
Després de visitar Granollers, Tortosa, Sabadell i Vic, la mostra ha arribat a Sitges. Des del 23 de juliol fins al 29 dagost es pot veure aquesta exposició que es divideix en dos àmbits. El primer fa referència a la personalitat de lartista francès i a tota la iconografia que lenvolta. I el segon mostra cartells que es basen en el món de lespectacle i la nit parisenca, les temàtiques que Toulouse-Lautrec tractava bàsicament en els cartells.
Lexposició es va inaugurar dijous al vespre amb la presència de la regidora de Cultura, Àngels Parés, i diversos representants de la Fundació la Caixa. Àngels Parés va recordar que els artistes modernistes Santiago Rusiñol i Ramon Casas, vinculats a Sitges, van anar a París. I com Toulouse-Lautrec es van instal·lar a Montmartre i van visitar el mític Moulin Rouge, lloc on lartista francès va rebre el primer encàrrec de fer un cartell el 1891 i així es va iniciar com a dissenyador i cronista duna època.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT