DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

NOTA DE PREMSA

Una exposició sobre el paisatgisme català visitarà Sitges i Vilanova i la Geltrú


VD

26-08-2004 14:08

Es tracta d'una mostra itinerant que promou la Diputació de Barcelona

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.

L’exposició, que compta amb la participació d’obres procedents de diversos museus pertanyents a la Xarxa de Museus Locals, és una passejada des del romanticisme, passant pel realisme i l’escola d’Olot, l’art nou, l’escola luminista de Sitges, el modernisme, el noucentisme, o les diferents generacions del 17, fins a la guerra civil.

Les obres que s’exposen formen part de les col·leccions dels següents museus: Museu de Badalona, Museu d’Història de l’Hospitalet de Llobregat, Museu Comarcal de Manresa, l’Enrajolada, Casa museu Santacana i Museu Municipal Vicenç Ros de Martorell, Museu de Mataró, Museu Municipal de Molins de Rei, Museu Abelló. Fundació Municipal d’Art de Mollet del Vallès, Museu d’Art de Sabadell, Museu Cau Ferrat d Sitges, Museu de Terrassa, Museu de Vilafranca. Museu del Vi, Museu de Víctor Balaguer de Vilanova i la Geltrú.

La mostra s’inaugurarà al Museu d’Art de Sabadell el proper 1 de setembre i es podrà visitar fins el 21 de novembre de 2004. A partir d’aquesta data l’exposició viatjarà per diferents museus de la Xarxa de Museus Locals que promou la Diputació de Barcelona.

La mostra inclou obres, entre d’altres, d’Anglada Camarasa, Joan Brull, Dalí, Durancamps, Joan Llimona, Martínez Hugué, Joaquim Mir, Josep Obiols, Ramon Pichot, Regoyos, Alexandre de Riquer, Rusiñol, Sunyer, Tamburini, Utrillo i Vayreda.

El fil conductor de l’exposició es pot resumir en els àmbits següents:

El Realisme. Mitjan segle XIX. Destaca l’existència d’una de les escoles paisatgistes més importants d’Europa: l’Escola d’Olot.

L’art Nou. El Modernisme. Darrera dècada del segle XIX. La transició – l’escola luminista de Sitges, i la influència dels impressionistes francesos en el paisatge català.

Les diferents tendències postmodernistes: el paisatgisme rural tradicional, La Colla del Safrà, el descobriment de Mallorca, el fauvisme i el cubisme a Catalunya, trajectòries independents, entre d’altres.

El Noucentisme. 1906-1917. Noves propostes artístiques presenten el paisatge dins una eufòria catalanista a més ordenada, més continguda, amb una visió optimista del món, un món mediterrani, amb un classicisme viu.

La generació del 17. Amb la crisi del noucentisme, grups com Els Evolucionistes, l’Agrupació Courbet, Agrupació d’Artistes Catalans, Saló Nou ambient, o d’altres, proposen una forma més realista de presentar el paisatge.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.