DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FLASH

L'aparició d'una taca contaminant al mar obliga a prohibir el bany a totes les platges de Cubelles


EL PUNT

13-09-2004 11:34

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.

La taca es va detectar a la tarda a uns 150 metres de la platja de la Mota d'aquest municipi i a última hora del vespre s'havia estès fins a la d'Ibersol de Vilanova i havia assolit un perímetre aproximat d'uns tres quilòmetres, segons fonts de Medi Ambient. Tot i que no se sap l'origen de la substància, les primeres hipòtesis apuntaven a la possibilitat que procedís de la neteja d'algun vaixell, o bé que es tractés d'una microplaga de meduses. Les platges es van tancar per garantir la seguretat dels banyistes ja que alguns van tenir irritacions i picor a les vies respiratòries. L'Ajuntament ha decidit mantenir la prohibició de banyar-se com a mínim fins dilluns, quan és previst que se sàpiguen els resultats de les analítiques practicades per l'Agència Catalana de l'Aigua.

Aquest és el segon incident que registren les platges de Cubelles en poques setmanes. El 25 d'agost passat, un vessament de fuel va afectar pràcticament tota la costa del Garraf i es va estendre fins al Vendrell. Tot i que en aquella ocasió no es van haver de tancar les platges, les petites taques de petroli que hi van anar arribant van causar moltes molèsties als banyistes. L'ACA va atribuir aquest capítol al resultat de la neteja de les bodegues d'algun vaixell en alta mar.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.