DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

SERRA DE LA TRAMUNTANA

Sant Quintí de Mediona i Deià inicien el seu procés d’agermanament


Redacció Sant Quintí de Mediona

10-11-2021 9:47

Deià és un petit municipi de Mallorca que pertany a la comarca de la Serra de Tramuntana

La raó de l’agermanament és la figura de Felip Bauçà Canyes, el polític liberal i maçó, geògraf, cartògraf, astrònom, corsari i capità de navili mallorquí de finals del segle XVII i començaments del segle XIX

Deià és un petit municipi de Mallorca que pertany a la comarca de la Serra de Tramuntana. Ajuntament de Deià

El Ple extraordinari del 3 de novembre de Sant Quintí va aprovar amb unanimitat l’inici del procés d’agermanament entre els pobles de Sant Quintí i Deià. Deià és un petit municipi de Mallorca que pertany a la comarca de la Serra de Tramuntana. El poble està construït sobre un turó situat a la vall de la Serra. Els seus primers pobladors es remunten a la prehistòria, però el poble tal com es coneix avui, s’origina durant l’ocupació musulmana,  entre els segles X-XIII.  Actualment, té 850 habitants.

La raó immediata de l’agermanament és la figura de Felip Bauçà Canyes, el polític liberal i maçó, geògraf, cartògraf, astrònom, corsari i capità de navili mallorquí de finals del segle XVII i començaments del segle XIX. Felip era fill de Bartomeu Bauçà, natural de Deià, i de Maria Canyes Saumell, natural de Sant Quintí de Mediona.

“A més de fer memòria conjunta d’aquest interessant personatge i del seu llegat, l’agermanament també respon a una voluntat de fer país: volem construir ponts entre Mallorca i Catalunya. Som territoris que compartim llengua, cultura i història i sobretot compartim reptes que volem abordar de forma conjunta: des de l’economia fins al medi ambient i amb la voluntat de ser lliures, que ens caracteritza com a poble”, declara Pol Pagès, l’alcalde de Sant Quintí. 

Es constituirà una Comissió d’Agermanament de Sant Quintí-Deià que serà presidida per l’alcalde i de la que en formaran part tots els regidors i regidores de l’Ajuntament, així com un representant de cada associació o grup formal del municipi. Pròximament, la Comissió començarà a treballar en un programa per iniciar el procés de coneixement mutu entre els dos pobles. 

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.