PUBLICITAT
FLASH
17-09-2004 12:03
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.
El Museu del Ferrocarril de Vilanova ha fet arribar l'alerta a les administracions públiques per obtenir els recursos que necessita de forma urgent per solucionar deficiències (sobretot relacionades amb humitats). En alguns casos, aquestes deficiències afecten l'estructura dels edificis i la conservació de les peces, segons la directora de l'equipament, Pilar Garcia. Una de les vies de negociació implica assolir un acord que porti a una gestió compartida del museu amb les institucions. «Tenim converses amb l'Ajuntament i la Generalitat, però anem massa lents per motius polítics», apunta Garcia, que confia que el Museu del Ferrocarril pugui assolir la categoria de «secció» del Sistema de Museus de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (ara n'és tan sols col·laborador), amb la qual cosa augmentarien considerablement els ingressos.
La intenció és posar en marxa una reforma integral de l'espai, per a la qual ja hi ha un primer projecte redactat. «S'ha d'intervenir perquè, si no, es farà malbé, i ja que es fa, nosaltres proposem convertir el museu en un espai cultural i lúdic per explicar el valor històric del ferrocarril i com era la vida de la gent que hi treballava», explica Pilar Garcia. La principal font de recursos del museu, en aquest moment, és la Fundación de los Ferrocarriles Españoles (liderada per Renfe), i els ingressos es completen amb els recursos propis que genera el museu més una subvenció de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú. Però malgrat tot, el Museu del Ferrocarril és, encara, el més visitat de la ciutat, amb unes 45.000 persones a l'any.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT