PUBLICITAT
MÚSICA, CONCERTS, BALLS
PUBLICITAT
La proposta que fan és una combinació espectacular que sorprendrà, més enllà de la potència sonora: es tracta de descobrir una gran versatilitat i diversitat de matisos, amb Jordi Mestres, gralla, i Jonatan Carbó, orgue.
La unió d'aquests dos instruments parteix de la voluntat d'explorar, amb imaginació, ambició i rigor, nous camins per a aquesta insòlita formació amb l'objectiu de consolidar un repertori propi. S'inspira en les arrels i la tradició de cada instrument: la gralla, protagonista de la música festiva i de carrer, s’arrela en la tradició popular, i al costat de l'orgue afronta un nou repte tècnic i interpretatiu. L'orgue, lligat a la tradició culta i litúrgica, mostra, esperonat per la gralla, la seva vessant més popular, tal com en el passat l'havia mostrat en les llibertats d'orgue.
Per un cantó, la gralla sonarà en un dels seus espais habituals, la plaça, i l’orgue traurà el cap per la porta de l’església.
En el repertori que Jordi Mestres i Jonatan Carbó han preparat hi ha obres d’arrel tradicional com el Toc d'ofertori dels Astons, i obres de Pau Casals com el Poema de bressol o d’Ennio Morricone amb Gabriel's Oboe, entre altres.
Amb aquest concert els Amics de l’Orgue continuen el treball de popularitzar amb concerts habituals el magnífic instrument de què disposa el Vendrell, per tal que es conegui cada dia més i continuï essent una eina de divulgació musical.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
Vilanova i la Geltrú | 10-10-2025 fins 12-10-2025
PUBLICITAT