DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FIRES I FESTES

Fira de la Transhumància


La proposta està organitzada per l’Ajuntament i s’emmarca en el treball conjunt que s’està fent amb les localitats de Llívia i Lluçà per recuperar antics camins ramaders que anaven del Pirineu a la costa.

Informació de l'acte

Els treballs s’han centrat ja a definir el nom com a Camí Ramader de Marina, de la Cerdanya al Penedès, i s’han començat a fer ja algunes activitats com ara una experiència ciclista per recórrer tot el camí, en la que van participar alguns veïns del municipi.

Santa Margarida i els Monjos també va oferir una xerrada informativa a la Fira celebrada a Llívia el passat mes d’agost.

Mercat de formatges i vins

Els actes de la Fira de la Transhumància començaran el divendres 23 amb un espectacle infantil que es durà a terme a la Biblioteca, a les 6 de la tarda, inclòs dins les activitats del programa Viu el Parc, que organitza la Diputació de Barcelona.

A tres quarts de vuit del vespre el Molí del Foix acollirà una ponència sobre el camí ramader en el marc de la inauguració de les Jornades de Natura i Paisatge que l’Institut d’Estudis Penedesencs celebra en aquest espai.

L’endemà dissabte, a les sis, es farà una xerrada per donar a conèixer l’experiència dels ciclistes fent el camí ramader i a dos quarts de vuit del vespre, un maridatge de vins del Penedès amb formatges catalans, a càrrec de Xerigots. El tast té un preu de 12 euros i les inscripcions es poden fer al correu promocio@smmonjos.cat

Els actes acabaran a les 9 del vespre amb una sessió de músiques i danses populars, a càrrec del grup Surti com Surti

Les activitats del diumenge 25 començaran amb una caminada de la transhumància que sortirà a les 9 del matí del Castell de Penyafort i recorrerà diferents camins ramaders del Parc del Foix.

Al llarg del matí també es farà el Mercat de vins, caves i formatges, que estarà ubicat a l’entrada del mercat dels Monjos, i que comptarà amb la presència de formatgers i cellers, a més d’una exhibició del Ball de Pastorets dels Monjos, a partir de les 12.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

El Vendrell | 05-06-2026

Pau Casals i la gralla

Sant Martí Sarroca | 05-06-2026

3a edició del Petit Enojazz

Sitges | 05-06-2026 fins 14-06-2026

Corpus de Sitges

Vilafranca del Penedès | 05-06-2026

La Nit de l’Artesania

Gelida | 05-06-2026 fins 07-06-2026

VI Jornades del Modernisme de Gelida

Sant Sadurní d'Anoia | 03-06-2026 fins 11-06-2026

Festa dels Barris 2026

Vilafranca del Penedès | 02-06-2026 fins 15-06-2026

Educació democràtica, una utopia?

Vilafranca del Penedès | 30-05-2026 fins 28-06-2026

La paraula i la violència

Vilafranca del Penedès | 27-05-2026 fins 21-06-2026

BROSSA PORTÀTIL. La maleta museu

Sant Sadurní d'Anoia | 26-05-2026 fins 21-06-2026

La segona República i el municipalisme (1931-1939)

Vilafranca del Penedès | 19-05-2026 fins 11-06-2026

XXXII Cicle de Projeccions de Muntanya del CEP

Vilanova i la Geltrú | 15-05-2026 fins 28-06-2026

La fàbrica transparent

El Vendrell | 15-05-2026 fins 15-06-2026

La força del silenci

Vilanova i la Geltrú | 15-05-2026 fins 15-06-2026

La importància de l’invisible. Inma González
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.