DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS
☰ ☰

FIRES I FESTES

COET, el Certamen Obert d'Espectacles amb pirotècnia Tradicional


Es celebrarà el 31 d'octubre a diferents llocs de Vilafranca, amb l'objectiu de continuar difonent el món de la pirotècnia tradicional. Una exposició d'elements tradicionals pirotècnics del País Valencià, quedarà exposada a la Capella Sant Joan.

Informació de l'acte

El proper 31 d'octubre es celebrarà el COET, el Certamen Obert d'Espectacles amb pirotècnia Tradicional. El Certamen vol ser un espai de referència de les manifestacions de cultura popular dels Països Catalans que tenen com a eix principal la pirotècnia tradicional.

Com a novetat principal d'enguany, hi haurà l'exposició “Pirotècnia de Festa”, exposició, itinerant, que es presenta a Vilafranca notablement ampliada, amb materials antics i actuals d'empreses pirotècniques i col·leccionistes particulars, procedents de Reus i de diferents poblacions de Catalunya i el País Valencià. Aquesta exposició serà inaugurada el mateix dia del COET i es podrà visitar fins el 22 de novembre a la Capella de Sant Joan. L'exposició està co-produïda per Les Cases de la Festa de l'Ajuntament de Barcelona, el Museu Etnològic de Barcelona i l'Ajuntament de Reus.

Durant el dia del COET, també hi hauran xerrades al voltant de la pirotècnia. Al matí, a l'Ateneu Municipal: Carles Jódar explicarà la història i la organització d'el Correfoc de Manresa, Daniel Villarubias presentarà el llibre “La pólvora com a senyal de festa” i, Griselda Castells i Irene Sánchez, presentaran les Carretilles de Sant Pere de Torelló, un costum festiu celebrat en aquest petit poble d'Osona. A la tarda, a la Capella de Sant Joan, Juan Luís Garcia Estellés, explicarà la seva col·lecció d'elements pirotècnics festius i Ramon Vallverdú, parlarà sobre el model penedesenc de Balls de Diables.

Un cop acabades les xerrades hi haurà una cercavila amb el Ball de Diables d'Esplugues de Llobregat, el Drac de la Bisbal d'Empordà i el Drac de Vilanova i la Geltrú. El recorregut serà: Plaça de la Vila, Carrer de la Cort i Rambla Sant Francesc. En acabar la cercavila hi haurà una representació de Focs Barrocs a càrrec de l'Associació Els 3 Mosqueters.

Tots els actes de l'esdeveniment són organitzats per l' Associació de Cultura Tradicional COET, constituïda després d'organitzar la primera edició del Certamen, el 2013.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilanova i la Geltrú | 25-10-2026

On la vila es mulla els peus, Baixamar

Avinyonet del Penedès | 25-10-2026

Caminada a la Serra de les Gunyoles

Torrelles de Foix | 23-10-2026 fins 25-10-2026

12è Clownic Festival

Torrelles de Foix | 23-10-2026 fins 25-10-2026

Festival Clownic i la Fira d'Artesania

Sitges | 23-10-2026 fins 25-10-2026

19a Mostra de Vins

L'Arboç | 23-10-2026 fins 25-10-2026

13a Mostra de l’Enramada

Vilafranca del Penedès | 17-10-2026 fins 25-10-2026

La companyia Frog porta l’obra Xiscle! al Rebost

Igualada | 15-10-2026 fins 14-11-2026

Exposició Dèiem NO

Vilanova i la Geltrú | 14-10-2026 fins 11-11-2026

IV Cicle de Diàlegs Ferroviaris

Sant Sadurní d'Anoia | 10-10-2026 fins 13-11-2026

El Penedès amb ulls de Gaudí

Vilafranca del Penedès | 03-10-2026 fins 30-10-2026

L’herència de la calma. Un retorn als orígens

Vilafranca del Penedès | 02-10-2026 fins 01-11-2026

Era un pintor de Vilafranca

Vilanova i la Geltrú | 01-10-2026 fins 28-10-2026

Octubre Gran

Vilafranca del Penedès | 18-09-2026 fins 25-10-2026

Gravats. Ángel Camino
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.