PUBLICITAT
ALTRES
PUBLICITAT
Vilafranca commemorarà un any més el 25N Dia Internacional per l’eliminació de la violència envers les dones. El regidor de Benestar Social, Ramon Zaballa, acompanyat per la regidora d’Igualtat, Montse Arroyo, i la tècnica responsable del Casal x la Igualtat i del Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD), Esther Serret, entre d’altres, ha presentat el programa d’activitats que tindran lloc durant la setmana vinent amb motiu del 25N.
Ramon Zaballa ha afirmat que la violència de gènere “és un problema d’Estat. Hi ha més víctimes per violència masclista que per terrorisme”. Pel regidor, cal que les administracions i la societat civil “manifestem el rebuig i en denunciem les causes”. A banda, d’això, cal actuar a nivell global, de país, a nivell local i a nivell individual. En aquest sentit el regidor ha destacat que cal fer possible el desenvolupament de la Llei aprovada el juliol pel Parlament d’igualtat efectiva entre dones i homes i construint una xarxa de recursos d’atenció i recuperació per a les dones i infants, i abordar les causes i les conseqüències de la violència masclista. Per fer-ho possible des de l’Ajuntament, Ramon Zaballa esmentava la necessitat de potenciar serveis com el SIAD, fer actes de sensibilització social, dotar els serveis de més pressupost i incidir en les activitats educatives. En aquest sentit, s’ha augmentat la dotació pressupostària un 22% i s’està treballant per redactat un nou Pla per la Igualtat amb l’assessorament de la Diputació de Barcelona.
Per la seva banda, Esther Serret ha explicat que enguany s’ha volgut fer visibles aquells col.lectius vulnerables que també poden patir violència sexista. En aquest sentit, la Fundació Mas Albornà llegirà el manifest que ha elaborat per l’ocasió en l’acte institucional del dia 25. El Dr. José A. Larraz, director mèdic de l’Hospital Psiquiàtric Germanes Hospitalàries del Sagrat Cor de Jesús, hi pronunciarà la conferència “Sociedad, violencia y salud mental”.
Un any més també col.labora l’Escola Municipal d’Art Arsenal en el disseny de la imatge dels actes del 25N i durant unes setmanes els treballs dels alumnes que hi han participat es podrà veure exposat a la sala d’actes de l’Escorxador.
Les associacions Mas Albornà, La Llum del Nord, Amnistia Internacional, Associació El Fath per dones i el Cine Club col.laboren programant actes relacionats amb el 25N.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
Vilanova i la Geltrú | 21-12-2025
Vilanova i la Geltrú | 20-12-2025 fins 31-01-2026
PUBLICITAT