DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS
☰ ☰

EXPOSICIONS

Visita comentada a l’exposició temporal del Museu Deu


A càrrec del seu creador: l’artista Francisco Valderrama. Actualment, la sala d’exposicions temporals del Museu Deu acull l’exposició “Origen. El Renaixement del Fresc”, un conjunt de 28 obres realitzades amb calç i altres materials tecnològics d'última generació –mai abans utilitzats en l'art- que aporten un revolucionari concepte a la tècnica del fresc clàssic.

Informació de l'acte

Les obres han estat realitzades per l’artista Francisco Valderrama, creador de l’Associació Proyecto Fresco, la qual se centra en la difusió de la tècnica pictòrica del Fresc. És un projecte sense ànim de lucre que té com a finalitat donar a conèixer la pintura al fresc, tècnica mil·lenària, a partir d’un seguit de tasques que configuren la totalitat del projecte.

Aquesta exposició, que té vocació de biennal itinerant i visitarà diferents ciutats, ens apropa a l'origen del fresc i ens transporta a un altre nou “Origen” inventat per l'artista tot desvetllant inquietants morfologies, de la quotidianitat al sobrenatural i d’allò que és natural al simbòlic. Classicisme i Revolució avantguardista ... una tècnica més forta, més amplia, més versàtil, que gràcies a Valderrama, té ara una nova i original factura i interpretació.

Francisco Valderrama és Mestre fresquista i reconegut artista plàstic. Ha dictat cursos i conferències a nivell internacional. Ha assessorant pintors de gran talla i restauradors del patrimoni. Gràcies a la seva tenacitat i estudi ha aconseguit que la tècnica del fresc no caigui en l'oblit. Precisament, la seva tenacitat i estudi serà plasmada en la visita guiada que en Valderrama oferirà aquest dissabte a les 11.30h, on comentarà la tècnica del fresc aplicant calç al costat d'altres materials tecnològics d'última generació, com ara el grafè.

La visita guiada programada per aquest proper dissabte és una oportunitat única per conèixer de la mà de l’artista una tècnica ancestral i un procés creatiu avantguardista

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 22-10-2026

Jordi Borràs presentació Alimentar la bèstia

El Vendrell | 22-10-2026 fins 24-10-2026

56è Campionat d’Espanya de Pesca

Vilafranca del Penedès | 17-10-2026 fins 25-10-2026

La companyia Frog porta l’obra Xiscle! al Rebost

Igualada | 15-10-2026 fins 14-11-2026

Exposició Dèiem NO

Vilanova i la Geltrú | 14-10-2026 fins 11-11-2026

IV Cicle de Diàlegs Ferroviaris

Sant Sadurní d'Anoia | 10-10-2026 fins 13-11-2026

El Penedès amb ulls de Gaudí

Vilafranca del Penedès | 03-10-2026 fins 30-10-2026

L’herència de la calma. Un retorn als orígens

Vilafranca del Penedès | 02-10-2026 fins 01-11-2026

Era un pintor de Vilafranca

Llorenç del Penedès | 02-10-2026 fins 24-10-2026

6a edició del Festival de Poesia «CUMPRASIA, BIAIX POÈTIC».

Vilanova i la Geltrú | 01-10-2026 fins 28-10-2026

Octubre Gran

Vilafranca del Penedès | 18-09-2026 fins 25-10-2026

Gravats. Ángel Camino
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.