DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FIRES I FESTES

XXIII Fira d’Art


Un total de 88 artistes, procedents de tot el territori català i d’altres províncies espanyoles, mostraran el seu treball durant el proper cap de setmana.

Informació de l'acte

Un total de 88 artistes participen, aquest cap de setmana, en la XXIII Fira d’Art, que organitza la regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Sitges. Els dies 19 i 20 de març, l’envelat del Passeig de la Ribera es converteix en una gran sala expositiva on es podrà veure i comprar el treball dels diferents artistes que procedeixen principalment de la comarca del Garraf, però també de la resta de Catalunya i d’algunes províncies espanyoles com València, Osca o Castelló. La iniciativa es complementa amb activitats paral·leles adreçades tant als artistes locals com al públic, que podrà gaudir d’una àmplia varietat d’estils i tendències en un cap de setmana en el que Sitges concentra una gran activitat cultural.

Rosa Tubau, regidora de Cultura de l’Ajuntament, inaugurarà oficialment la XXIII Fira d’Art, dissabte, a les onze del matí, al mateix envelat. A partir d’aquell moment quedaran oberts al públic els 73 estands, que comparteixen els artistes participants.

El mateix dissabte, a dos quarts d’una, a la plaça de l’Ajuntament s’iniciarà una singular passejada, a proposta de la plataforma www.artistesdesitges.com. Cada artista que participi escollirà una de les seves obres amb la que realitzarà un recorregut pels carrers Major, Cap de la Vila, Sant, Pau i Passeig de la Ribera, fins a l’envelat. L’objectiu és que els artistes i les seves creacions siguin els protagonistes d’aquesta iniciativa que segueix la tendència de les Walking Gallery que es realitzen a diferents ciutats de tot el món per exposar art en moviment i que una improvisada exposició col·lectiva surti al carrer.

També en el marc de la Fira d’Art s’inaugura, dissabte, a les set de la tarda, la mostra Clavells, amics i records (75 anys de les Caramelles Sitgetanes). Durant tot el cap de setmana, la Fundació Stämpfli – Art Contemporani obre les seves portes al públic. Les persones interessades podran visitar gratuïtament l’exposició Peter Knapp, L’homme est partout.

Diumenge art i música es donen la mà amb l’actuació, a les dotze del migdia, a l’envelat, de la formació de jazz, swing i dixie, Los 3 Juanetes del Apocadixie.

Tot i que la Fira d’Art es podrà visitar el cap de setmana, dijous es presentarà públicament en el marc de la Tertúlia Bohèmia, a les nou de la nit, a l’Espai Doctor Game de El Retiro. També de forma prèvia però en la programació de la Fira, divendres, a les set de la tarda, a l’Edifici Miramar, tindrà lloc la inauguració de l’exposició Dones de Lluïsa Sallent. 

També durant tota la setmana una vintena d’establiments comercials de Sitges se sumen a la Fira d’Art decorant amb diferents obres els aparadors, en una iniciativa de www.artistesdesitges.com.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 23-08-2025 fins 30-08-2025

30a Penjada d’Estelades i Festa Major Popular 2025

Vilafranca del Penedès | 22-08-2025 fins 02-09-2025

Festa Major de Vilafranca del Penedès

El Vendrell | 10-08-2025 fins 31-08-2025

Àngel Guimerà. Matar el llop

El Vendrell | 08-08-2025 fins 30-08-2025

Aula Aquàtica de la Reserva Marina de Masia Blanca de Coma-ruga

Sitges | 07-08-2025 fins 28-09-2025

Festa Major de Sitges 2025

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Sitges ReciclArt

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Artistes per la Pau-18 visions

El Vendrell | 14-07-2025 fins 28-08-2025

En clau de sol

Vilanova i la Geltrú | 26-06-2025 fins 07-09-2025

El retorn a la figuració
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.