PUBLICITAT
TEATRE, DANSA I ARTS ESCÈNIQUES
PUBLICITAT
Aquests propers dijous i divendres a les nou del vespre, la platea del teatre acollirà l’estrena de l’obra guanyadora de la tercera edició del Premi Rosa Florido, ‘UMBERT. BIBÍ. TRINI. L’obra, escrita per Josep Maria Teixell va ser proclamada com a guanyadora del premi el 29 de maig del 2015 i al llarg dels darrers mesos ha passat del paper a l’escena de la mà del seu dramaturg, tal i com ja va passar amb l’anterior obra del Rosa Florido.
Com en el cas del dramaturg i director Xavi Mañé i la seva obra ‘FUGAÇ’, Josep Maria Teixell presentarà una escenografia fora de l’espai habitual de representació, envoltat d’un grup de quatre actors de confiança que traslladaran al públic a l’espai descrit i imaginat per Teixell alhora d’escriure l’obra. Una posada en escena original per gaudir d’una platea en format reduït, que oferia al públic la decisió final de pagament d’entrada, amb l’opció de taquilla inversa amb una aportació mínima de 5 euros.
SINOPSI
Umbert. Bibí. Trini és un text que, amb inici de comèdia i un final que no avancem, parla de l’amor. De la necessitat de posar-nos en el lloc de l’altre per intentar, si més no, entendre les seves pors, els seus desitjos, els seus silencis, què ens vol dir i què ens vol amagar realment a través de les seves loquacitats. Però sobretot intenta reflexionar sobre les bases en les quals ha de recolzar una relació sana.
Els nostres protagonistes es coneixen una nit en un bar. A partir d’aquest encontre casual i de les diferents versions d’un fet tan aparentment venal veiem com construeixen, o creuen que construeixen, un nucli familiar. Com a espectadors pressentim que allò no funcionarà, però l’Umbert i la Bibí s’hi troben immersos. O potser no, potser han parlat de tot i de més abans de prendre la decisió de tirar endavant. Això només ho saben ells dos.
Podem arribar a conèixer realment l’altre? Podem construir relació en majúscules si no hi ha una base de confiança mútua i total? O bé cal deixar el passat en el seu lloc, encara que ens marqui el dia a dia? Tenim dret a posar els nostres interessos personals per davant dels comuns o és una mostra d’egoisme? I si ho és, no és també egoista posar els comuns per sobre dels personals? Tot té doble cara, doble lectura. I entre aquestes dues cares l’Umbert i la Bibí intenten sobreviure i fer-ho tan bé com poden, com fem més o menys tots.
FITXA ARTÍSTICA
Intèrprets
CARME JARIOD (Vilanova i la Geltrú, 1972)
Llicenciada en interpretació per l’Institut del Teatre, completa la seva formació al Col·legi de Teatre, el Timbal i l’Estudi de Txiqui Berraondo. Ha participat a telenovel·les de TV3, curtmetratges, lectures dramatitzades i recitals de poesia. Crea, dirigeix i interpreta espectacles infantils en anglès i català i l’espectacle familiar Històries porugues per a la Fundació Xarxa. Desenvolupa i interpreta el Pla d’Animació a la Lectura dirigit a les escoles de primària de Vilanova. Actriu al cicle Nanoteatre organitzat pel Teatre Principal de Vilanova i la Geltrú des del 2013. Actualment, en gira amb l’espectacle L’Adulador de Carlo Goldoni amb la Cia. La Rapa.
JORDI PÉREZ (Vilanova i la Geltrú, 1977)
Diplomat en interpretació pel Col·legi de Teatre. Fundador de la companyia Revés Teatre, amb la qual presenta Les Tècniques de comunicació extrema amb Álex D.Capo i L’amant amb Ricard Soler. Gira dos anys per l’estat espanyol amb la companyia Teatre Obligatori de teatre infantil. Doblador i locutor, darrerament està immers en la dinamització cultural a Vilanova amb visites guiades i teatralitzades. Actor al cicle Nanoteatre organitzat pel Teatre Principal de Vilanova i la Geltrú des del 2013.
EDUARD ROIG (Vilanova i la Geltrú, 1990)
Diplomat en interpretació pel Col·legi de Teatre, es forma en tècnica Lecoq a l’escola Mar Navarro de Madrid. Compagina els estudis amb la direcció de diferents muntatges, com Anna Frank, finalista als premis Buero Vallejo. El seu últim treball ha estat al curtmetratge Blanco Roto, dirigit per Belén Reina. Actor al cicle Nanoteatre organitzat pel Teatre Principal de Vilanova i la Geltrú des del 2013.
MARTA CAÑAS (Vilanova i la Geltrú, 1992)
Formada a El Timbal, Col·legi de Teatre i Eòlia. Ha treballat a les pel·lícules Apokalipstik working title, estrenada al festival de Sitges, i a Les amigues de l’Ágata, premi Abycine indie al festival d’Albacete, premi del públic al Festival de Cinema d’Autor de Barcelona i premi al Festival REC de Tarragona. Ha participat en lectures dramatitzades dirigides per Hermann Bonnin a La Seca, per Marc Rosich i Marc Angelet a la Beckett i ha treballat a les sales Beckett i i+d, al teatre Volksbühne de Berlín i a L’àtic 22 amb la companyia La Peleona a L’efecte perfecte, dirigida per Carla Torres. Actriu al cicle Nanoteatre organitzat pel Teatre Principal de Vilanova i la Geltrú des del 2013.
Autoria i direcció
JOSEP MARIA TEIXELL (Reus, 1967)
Format com a actor a La Casona, Eòlia i a diferents cursos d’interpretació i veu, darrerament s’ha decantat per seguir el camí de la dramatúrgia i la direcció formant-se a l’Obrador de la Sala Beckett i cursant l’especialitat de dramatúrgia i direcció al Màster de l’Institut del Teatre. Com a actor ha treballat en teatre, cinema i publicitat. Forma part de l’equip del Nanoteatre organitzat pel Teatre Principal de Vilanova i la Geltrú des del 2013.
Assistent de direcció
Jesús Soler
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
Vilafranca del Penedès | 23-08-2025 fins 30-08-2025
El Vendrell | 08-08-2025 fins 30-08-2025
PUBLICITAT