DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FIRES I FESTES

La Fogardera


Com cada any, coincidint amb el primer diumenge d’agost, que enguany cau en el dia 7, el Ball de Diables de la Ràpita fem la nostra més esperada actuació en el marc de la Festa Major de la Ràpita (Alt Penedès).

Informació de l'acte

Iniciem la tarda a les 20:30h a la pl. Ramon Cabré amb la representació de l’Acte Sacramental del Ball de Diables de la Ràpita. Seguidament, en la mateixa plaça Ramon Cabre tindrà lloc la lectura de les sàtires i l’encesa de la nostre esperada gran actuació, La Fogardera.

“L'Acte Sacramental és un ball parlat de tradició centenària en el qual representa la lluita entre el Bé (Sant Miquel Arcàngel) i el Mal (Llucifer, la Diablessa i Diables que representen els 7 pecats capitals).

“Les sàtires, són composicions poètiques, de vers poca-solta, irònic i punyent més o menys ben rimades que critiquen els esdeveniments socials i polítics d’actualitat des de diversos àmbits.”

“La Fogardera és un acte que vol representar el judici final. El jurat, després d’haver el veredicte “sàtires” i decidir les animes pecadores que s’ha d’emportar al infern. Fa que els fills de Llucifer es disposin i portin a terme la feina encomanada. Aleshores comença una barreja de foc, disbauxa, tradició i gatzara amb diferents muntatges pirotècnics, on els diables ballen en rodona fins al so de l’últim tro de les carretilles d’en Llucifer.”
 

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilanova i la Geltrú | 03-03-2026 fins 15-03-2026

Transitar, orientar-se en un món canviant

El Vendrell | 01-03-2026 fins 27-03-2026

8M, Dia Internacional de les Dones al Vendrell

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 29-03-2026

Plec a plec, de l’artista Mireia Camacho

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 21-03-2026

Vins i veus que s’obren pas

Vilafranca del Penedès | 27-02-2026 fins 29-03-2026

La vida i no sé. L’herència de l’ascens

Sant Pere de Ribes | 27-02-2026 fins 15-03-2026

Creaciones internas

Vilafranca del Penedès | 06-02-2026 fins 06-03-2026

'La tendresa i el paisatge' de Neus Medina

El Vendrell | 22-01-2026 fins 29-03-2026

Adge, el camp dels catalans (1939-1942)
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.