PUBLICITAT
ALTRES
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.
PUBLICITAT
La programació s’inicia el 3 d’octubre amb l’exposició de fotografies de David González, “Síria, la paraula de l’exili”, que ens acosta a la crisi humanitària desencadenada per una guerra que ha obligat més d’onze milions de sirians a fugir de casa seva. Darrere de les xifres, aquestes fotografies busquen els rostres, les persones que, a la frontera entre Síria i Jordània, afronten un futur incert. L’exposició es podrà visitar al vestíbul de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria (UPC) de Vilanova i la Geltrú, fins al 14 d’octubre.
Dimecres 5 d’octubre a les 12h es presentarà a l’Institut Montgròs de Sant Pere de Ribes l’acció teatral “Efecte 2000”, creada a partir d’un curs de teatre social organitzat pel Consell Comarcal del Garraf i coordinat per Tracart. A través d’aquesta acció teatral 9 joves, nascuts l’any 2000 i alumnes de diversos instituts de la comarca, expliquen el món que els hi ha tocat viure, un món ple d’informació i tecnologia en el qual tot es mou amb molta rapidesa i poca profunditat. També reflexionen sobre la vida d’altres joves de 15 anys, de diversos països del món, que pateixen explotació infantil, mutilació genital femenina, matrimonis forçats, guerres i desplaçaments. Durant l’acció teatral també es tracten temes com la societat de consum, els desnonaments, la guerra a Síria, el racisme, la islamofòbia, la indiferència davant la pobresa, entre d’altres.
El mateix dimecres, a les 19h, es presentarà el llibre “Cadena Perpetua” de Sabiha Belm a la biblioteca Manuel de Pedrolo de Sant Pere de Ribes. “Cadena Perpètua” narra “la història d’un noi d’origen marroquí que, marcat per una infància miserable, decideix escapar d’una terra estèril i explicar les seves vivències en un diari personal”. Amb un estil directe i basat en llocs i fets reals, el llibre pretén donar una visió realista de la immigració a Europa. Sabiha Belm (Marroc, 1995) ha guanyat diversos premis de poesia i narrativa breu en l’àmbit educatiu. Amb “Cadena perpètua” ha estat guardonada amb el Premi de Novel·la Tandaia 2016. El llibre serà presentat per David Puertas, músic i escritor i per la mateixa autora.
Dijous 6 d’octubre a partir de les 17h a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria (UPC) es durà terme la jornada “Dret a l’asil, què hi podem fer des del Garraf?”, que busca contribuir a l’anàlisi de la situació de milions de persones que han hagut de fugir de casa seva, a causa dels conflictes armats, les persecucions i la violació dels Drets Humans.
La jornada, que comptarà amb la participació Joan Reventós, director del Comitè Català de l’ACNUR; Antoni Soler, president de FundiPau; Francesc Mateu Hosta, director a Catalunya d’Oxfam Intermón; Natàlia Vargas, activista de Stop Mare Mortum i un representant de Proactiva Open Arms, pretén reflexionar sobre el context i les causes de la crisi humanitària de les persones refugiades, donar veu a una persona refugiada resident a Catalunya, conèixer la tasca d’algunes de les entitats i persones voluntàries que treballen sobre terreny i des de Catalunya, i plantejar diverses formes de contribuir des del Garraf a garantir el dret a l’asil per a aquestes persones. La jornada és gratuïta però cal fer inscripció prèvia al web www.ccgarraf.cat, on també es pot descarregar el programa sencer.
Les escoles Sant Nicolau de Canyelles i El Morsell d’Olivella acolliran el taller per a infants “Fem-los créixer”, el 7 i 14 d’octubre. Es tracta d’una activitat dinamitzada pel Comitè Català de l’ACNUR que vol donar a conèixer de prop perquè hi ha gent que s’ha vist obligada a abandonar-ho tot i fugir de casa i ajudar a descobrir perquè la protecció dels Drets Humans és essencial per garantir la Pau i la justícia social al món.
Les biblioteques de Sant Pere de Ribes, Les Roquetes i Cubelles mantenen la seva col·laboració amb la Setmana Garraf per la Pau, amb l’exposició de llibres i centres d’interès, a partir de publicacions del seu fons bibliogràfic, relacionades amb cultura de pau en general i amb l’asil i el refugi en particular. A les biblioteques de Vilanova i la Geltrú es podran trobar els programes de les activitats.
PUBLICITAT
El Vendrell | 08-08-2025 fins 30-08-2025
PUBLICITAT