Vegueria del Penedès

FIRES I FESTES

Festa del Most de la Ràpita


La Ràpita celebra aquest cap de setmana els primers actes de la Festa del Most, que enguany arriba a la 43a edició, i que s’allargà fins al proper 20 de novembre.

Informació de l'acte

Les activitats començaran aquest dissabte a les 11 del matí amb la sortida de la capta, que recorrerà els carrers del poble, mentre que a les 6 de la tarda, a l’església, es farà el lliurament de premis literaris Joan Mañé i Guillaumes, una de les cites literàries més emblemàtiques del poble.

L’endemà diumenge, al costat del camp de futbol, es durà a terme la vint-i-dosena edició del Concurs de poda de la Ràpita “Paulino Santó Batlle”. L’inici es farà a dos quarts de deu del matí i les inscripcions, limitades a 25 participants, s’obriran mitja hora abans. En acabar es farà un esmorzar per a tots els participants i una demostració de maquinària agrícola.

També el diumenge, a tres quarts d’onze del matí es durà a terme en aquest mateix espai, la quarta gimcana de tractors infantil, amb un circuit que els infants podran fer amb un tractor infantil. En acabar s’iniciarà la gimcana de tractors per als adults.

Els actes finalitzaran amb una missa, a l’església, l’ofrena del vi novell de l’any, amb l’acompanyament de la Coral l’Amistat, de la Ràpita i un vermut popular en acabar.

La Festa del Most de la Ràpita continuarà les seves activitats el dimarts dia 15, a dos quarts de nou del vespre, amb una xerrada sobre viticultura de precisió i l’aplicació de drons a la vinya. L’endemà dimecres es farà la nit de muntanyisme, a càrrec d’Adrià Palau, a les 10 de la nit. Les dues sessions es faran al CCRR.

Els actes de la Festa del Most continuaran el cap de setmana del 18 al 20 de novembre amb les activitats centrals del seu programa, entre les que destaca la quaranta-tresena edició de la Mostra de Vins i Caves, el Correcellers, o el concurs de Tastavins de la Ràpita.

La Festa del Most de la Ràpita està organitzada pel grup de Joves de la Ràpita, amb la col·laboració conjunta de l’Ajuntament i el CCRR.

Avui al Penedès

Òdena | 16-06-2025 fins 05-07-2025

Dia de l’Orgull LGTBI a la Conca d'Òdena

Vilafranca del Penedès | 16-06-2025 fins 12-07-2025

Festivalet EVA354

Vilafranca del Penedès | 12-06-2025 fins 30-06-2025

El Bosc de la Imaginació – De la Sequera a l’Esperança

Vilanova i la Geltrú | 12-06-2025 fins 30-06-2025

Transicions i Festa. Del Carme a Sant Pere

Sitges | 07-06-2025 fins 26-07-2025

Concerts de Mitjanit

Vilafranca del Penedès | 06-06-2025 fins 22-06-2025

Articulacions 2025

Sitges | 06-06-2025 fins 22-06-2025

"Dues Mirades" de Rosa Orero

Vilanova i la Geltrú | 03-06-2025 fins 06-07-2025

Festes de Sant Pere

Vilafranca del Penedès | 15-05-2025 fins 28-06-2025

Ressonàncies de l’artista vilafranquí Marc Laguna Salvadó
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.