DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

CONFERÈNCIES, COL.LOQUIS

Presentació/Vermout de "Fes-me la permanent" d'Anna Carreras


Som davant d'una novel·la plena de poesia, de crítica social i de pensament. Una lectora va dir que valorava especialment la idea d'enamorar-se de la llibertat de l'altre. Possiblement perquè la mateixa llibertat que enamora és la que fa que pugui decidir no triar-te. A la protagonista de Fes-me la permanent se li desfà una il·lusió: diu Saiola que "Decapitar una il·lusió és com garfinyar el blau d'un vestit nou o com que t'atropellin quan surts de rehabilitació: no t'ho esperes".

Informació de l'acte

Cal dir de seguida que la demanda de fer-se la permanent per part de la protagonista no és real sinó la metàfora d'un desig: la permanència d'un amor que amb el pas del temps esdevé impossible. Amb tot, hi ha una permanència: la de l'amor sentit i expressat, diria que gairebé en termes absoluts, per la protagonista d'un relat escrit amb la intensitat verbal, poètica i emotiva fins a les entranyes, com ja li vam conèixer en l'obra anterior,Ombres franceses (El Cep i la Nansa edicions).

            En paraules de Teresa Costa-Gramunt, "en el treball literari d'Anna Carreras, aquestes columnes seleccionades apareixen en combinació harmònica i creativa amb els capítols que van desgranant els estats d'ànim de la Saiola enamorada, la qual cada quinze dies tradueix aquests estats d'ànim al llenguatge de les flors, com potser també diria Mercè Rodoreda, és a dir: en pura literatura de la vida no només corrent, la vida de cada dia, sinó també la vida íntima".

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 06-03-2026 fins 29-03-2026

L’odissea de les Penèlopes

Vilanova i la Geltrú | 06-03-2026 fins 03-05-2026

Horitzons subjectius

Calafell | 06-03-2026 fins 05-04-2026

Un Mediterrani Viu

El Vendrell | 01-03-2026 fins 27-03-2026

8M, Dia Internacional de les Dones al Vendrell

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 29-03-2026

Plec a plec, de l’artista Mireia Camacho

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 21-03-2026

Vins i veus que s’obren pas

Vilafranca del Penedès | 27-02-2026 fins 29-03-2026

La vida i no sé. L’herència de l’ascens

Sant Pere de Ribes | 27-02-2026 fins 27-03-2026

XX Concurs de Fotografia “Objectiu Sabre”

El Vendrell | 22-01-2026 fins 29-03-2026

Adge, el camp dels catalans (1939-1942)
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.