DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

CONFERÈNCIES, COL.LOQUIS

La somatització de l'estrès en el cos humà


Ponència de Luis Carlos Rodríguez, autor de Cómo vivir sin dolor de espalda, Ed. Los libros del Olivo

Informació de l'acte

Aquest divendres dia 20 a partir de les 20h hores, es celebra al restaurant de l'Hotel Cèsar la ponència dirigida per la quiromassatgista - espinòloga vilanovina, Maria Moreno que convida al que ha estat un referent en la seva trajectòria i professor, l'osteopata lleonès Luis Carlos Rodríguez, a fer una xerrada focalitzada en la influència de l'estrès en els dolors del nostre cos.

Rodríguez a través de la seva experiència ha fet un estudi de com l'organisme es veu afectat per múltiples situacions estressants i com aquestes han desencadenat en la salut dels seus pacients. Si aquestes circumstàncies resulten agudes o sostingudes en el temps, obliguen al cos a assumir una sobrecàrrega per la què no està preparat. La manera en com el cos compensa aquestes reaccions són les alarmes a tenir en compte i la forma en la què el cos s'hi adapta pot generar noves descompensacions que afecten el cos humà.

Aquestes tensions invisibles poden esdevenir problemes físics i dolorosos de difícil solució, sinó es descobreix com i perquè han arribat a produir-se.

La xerrada pretén fer un viatge per comprendre com es produeix la somatització de l'estrès i el seu assentament en les estructures corporals. La fita és descobrir com pensaments i emocions mal processats provoquen diferents successos en el cos.

Tot plegat ha de portar als assistents a una nova comprensió del seu cos i a la possibilitat de trobar noves sortides als problemes amb els que la vida ens posa a prova.

La sessió està composada per una xerrada amb aforament limitat i un sopar amb el ponent, on no resten espais disponibles.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 19-12-2025

Salve Regina. D'Ángela Palacios i Paloma Remolina Gallego

Sant Pere de Ribes | 18-12-2025 fins 30-01-2026

Ser Dona Migrant

Vilafranca del Penedès | 17-12-2025 fins 21-12-2025

361a Fira del Gall

Barcelona | 16-12-2025 fins 02-01-2026

Diciembre contemporáneo

Sitges | 15-12-2025 fins 03-01-2026

Un poema per Nadal

El Vendrell | 12-12-2025 fins 31-01-2026

La ceramista Raquel Navarro presenta “Sinergies”

Vilafranca del Penedès | 06-12-2025 fins 11-01-2026

Exposició de Pessebres

Santa Margarida i els Monjos | 05-12-2025 fins 28-12-2025

Corretions

Vilanova i la Geltrú | 04-12-2025 fins 31-01-2026

Visites inesperades

Vilafranca del Penedès | 22-11-2025 fins 02-01-2026

GLOPS Biennal d’Art Jove

Vilanova i la Geltrú | 27-09-2025 fins 30-12-2025

Els anys 70
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.