DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

MÚSICA, CONCERTS, BALLS

Festival Jazz Antic Sitges


Durant aquests dies passaran per Sitges una quinzena de formacions i gairebé un centenar de músics que retornaran la música que va omplir els carrers de New Orleans i des d’allà els va traslladar a tot el món a ritme de manouche, dixie o swing.

Informació de l'acte

La programació comença demà dijous amb les audicions escolars. I és que, tal com detalla la regidora de Cultura, Tradicions i Festes, Rosa Tubau, “un dels principals objectius del JAS és donar a conèixer els orígens d’aquesta música, complint així una tasca pedagògica per fomentar l’aprenentatge i el coneixement del jazz antic entre els més joves”.

La programació continuarà amb un concert de presentació del Festival,  SWINGENERIS a les 18.30 hores a la sala d’actes del Retiro. Swingeneris és un grup de la EMMCA (escola de música l’Hospitalet de Llobregat) integrat per músics de diferents procedències amb un nexe en cmú, la música de Django Reinhardt.

El col·lectiu de músics format a la ciutat de L’Hospitalet que conformen DIORAMA JAZZ BAND actuarà a les 19.30 hores a la plaça de l’Ajuntament, on es podrà escoltar des del primer jazz de New Orleans fins al jazz manouche de París de la primera meitat del segle XX.

A les 20.30 hores, la Tertúlia Bohèmia se suma de nou al Festival amb la xerrada “Humor, Música, Músics” de la mà d’Òscar Font, qui ha participat en diverses edicions del Festival com a trombo­nista, i que aquest any mostrarà a tothom una nova faceta de la seva personalitat.

A la nit, el Palau del Rei Moro acollirà l’actuació del guitarrista Noé Renhardt, un dels grans músics actuals del jazz ma­nouche. Vinculat des de sempre a la música per la influència del seu avi Django, el guitarrista combina a la perfecció la tradició amb els llenguatges del jazz més modern.

Divendres tindrà lloc una altra de les actuacions més destacades de la mà del trompetista de Nova Orleans Leroy Jones, hereu directe del llegat musical de la seva terra. Jones ha tocat sovint amb la ban­da de Harry Connick Jr., Dr.John o la Preservation Hall Jazz Band, i a Catalunya ha col·laborat en nombroses amb La Vella Dixieland.

Un any més, un dels ingredients principals del certamen serà de nou la Jazz Antic Sitges Parade. Una gran oportunitat per veure en directe músics del panorama jazzístic català i internacional al costat de joves promeses. Tots junts sortiran de la plaça de la vila a partir de dos quarts de set de la tarda per recórrer els principals carrers de Sitges i aturar-se en els diferents establiments participants.

Els amants de la música en directe podran veure també actuar la banda de John Shillito conjuntament amb la formació sitgetana Retrio. John Shillito, John Wurr i Bobby Fox van viure el revival del Dixieland als anys 50 i 60 a Europa, i més concretament a Anglaterra. Van anar tocant en diferents bandes de primer nivell a Londres, i anys més tard es van trobar a Devon. Ja fa més de 20 anys que toquen junts, i aquest cop visiten el festival de Sitges, acompanyats pel Retrio a la base rítmica. Una trobada de músics de diferents generacions que portaran l’autèntic so del jazz clàssic.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Subirats | 07-09-2025 fins 13-09-2025

Passejades en època de verema

Canyelles | 06-09-2025 fins 14-09-2025

Festa Major Petita de Canyelles

Sant Pere de Ribes | 05-09-2025 fins 12-09-2025

Diada de l'Onze de Setembre

Castellet i la Gornal | 05-09-2025 fins 11-09-2025

Diada a Castellet i la Gornal

El Vendrell | 05-09-2025 fins 30-09-2025

URGEELL. Viure per la pintura

Sant Sadurní d'Anoia | 05-09-2025 fins 28-09-2025

Cercles Vitals, el Camí de la Mort per arribar a la Vida

Sant Sadurní d'Anoia | 30-08-2025 fins 14-09-2025

Fires i Festes de Sant Sadurní 2025

Sitges | 07-08-2025 fins 28-09-2025

Festa Major de Sitges 2025

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Sitges ReciclArt

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Artistes per la Pau-18 visions
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.