DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

ACTIVITATS ESPORTIVES

El Vendrell acull el Campionat de Catalunya d’Escacs per a cecs


El cap de setmana del 22 i el 23 d’abril, l’Hotel NUBA de Coma-ruga (el Vendrell), acollirà el Campionat de Catalunya d’Escacs per a cecs, organitzat per la Federació Catalana d’Esports per a cecs (FECECS) amb el suport de la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament del Vendrell.

Informació de l'acte

El format de la competició serà de 5 rondes amb un ritme de joc de 60 minuts per jugador amb un increment de 30 segons per jugada realitzada. El número de participants serà de 20 jugadors i els sis primers classificats accediran al Campionat d’Espanya.

El president de la FCECS, Manel Eiximeno, ha agraït la col·laboració de l’Ajuntament del Vendrell en l’organització del Campionat i no ha descartat de tornar-lo a fer en aquest mateix municipi en properes edicions, ja que hi resideixen jugadors de gran nivell internacional. Un d’aquests jugadors és l’Alberto Olivera, que ha explicat que al mes de juny competirà, juntament amb dos jugadors més de la comarca, al Mundial d’Escacs per a cecs de Macedònia. 

Eiximeno ha posat de relleu que “amb aquest Campionat, es transmetran els valors dels escacs, una activitat esportiva que estructura la ment i potencia la part numèrica i matemàtica, que és molt important per a les persones cegues en el seu desenvolupament educatiu”.

El regidor d’Esports, Ferran Trillas, ha fet una menció especial a Omar Font, gerent de la FECECS, “un vendrellenc amb molts èxits esportius que ha fet possible l’organització d’aquest Campionat al Vendrell, un esdeveniment que portarà molts visitants i que donarà a conèixer el nostre municipi a molta gent”. D’altra banda, Trillas ha destacat el valor d’un acte que és un exemple de fer arribar l’esport a tothom.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Sant Pere de Ribes | 25-03-2026

Grup de lectura ambulant de SHUM

Vilafranca del Penedès | 25-03-2026 fins 16-04-2026

Paco Candel i els altres. Un retrat literari de la immigració a Catalunya

Vilafranca del Penedès | 06-03-2026 fins 29-03-2026

L’odissea de les Penèlopes

Vilanova i la Geltrú | 06-03-2026 fins 03-05-2026

Horitzons subjectius

Calafell | 06-03-2026 fins 05-04-2026

Un Mediterrani Viu

El Vendrell | 01-03-2026 fins 27-03-2026

8M, Dia Internacional de les Dones al Vendrell

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 29-03-2026

Plec a plec, de l’artista Mireia Camacho

Vilafranca del Penedès | 27-02-2026 fins 29-03-2026

La vida i no sé. L’herència de l’ascens

Sant Pere de Ribes | 27-02-2026 fins 27-03-2026

XX Concurs de Fotografia “Objectiu Sabre”

El Vendrell | 22-01-2026 fins 29-03-2026

Adge, el camp dels catalans (1939-1942)
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.