DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

CONFERÈNCIES, COL.LOQUIS

X Assemblea internacional de persones laringectomitzades


"L'Assemblea de l'optimisme". Així és com ha titulat ASLAGA, l'Associació de Laringectomitzats del Garraf, la desena assemblea de persones laringectomitzades que ha organitzat per la setmana vinent a Vilanova i la Geltrú.

Informació de l'acte

Divendres 28 i dissabte 29 d'abril, l'Auditori Eduard Toldrà acollirà aquesta trobada, que compta amb la col·laboració de la Regidoria de Salut de l'Ajuntament, i a la que s'esperen prop de 180 assistents de tot l'estat espanyol, Portugal i Itàlia.

Així, divendres la benvinguda i inauguració de la jornada anirà a càrrec de Manuel Arévalo, president de l'Associació de Laringectomitzats del Garraf; Gisela Vargas, regidora de Serveis Socials i Salut; un representant de la Generalitat de Catalunya; i Neus Lloveras, alcaldessa de VNG.
La conferència inaugural, "Factors de risc actuals de càncer de cap i coll", anirà a càrrec del Dr. Miquel Quer i Agustí, catedràtic de la Universitat de Barcelona i director del Servei d'O.R.L. i patologia cèrvicofacial de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau.
Les ponències seran: "Fisioteràpia després de la laringectomia", a càrrec de la fisioterapeuta Rosana Valverde; "Cures de l'estoma i gestió de secrecions d'un laringectomitzat", de la infermera de l'Hospital Josep Trueta Raquel Martínez, i "Qualitat de vida després de la intervenció", d'Elisabet Perálvarez, logopeda d'ATOS MEDICAL.
Després d'una actuació del saxofonista italià Salvatore Barile, els participants podran visitar a la tarda els museus Víctor Balaguer, Can Papiol, Espai Far i Torre Blava. Al vespre es farà una cata de vins i un sopar de gala al restaurant La Daurada.

La jornada de dissabte, titulada "Optimisme després d'una laringectomia", comptarà amb el testimoni de diverses persones afectades de diversos punts d'Espanya. També inclourà un homenatge pòstum a Ramón Merino, autor del llibre "Tu amor en medio del caos", i les xerrades "La normalización de la vida en un@ laringectomizad@", de Francisco José i Carmen Rodero; "Mundos paralelos", de Mercedes Huarte i Sol Martín; "El deporte después de una laringectomía", de José González; "Posibles formas de afrontar una recaída", de Jordi Bargalló; i "Solidaridad, la esencia del voluntariado", de Manuel Villarroel.
També es farà una reflexió dels 10 anys de l'organització d'aquestes assemblees, a càrrec de Maite Arenas i Torcuato Romero, i un resum d'aquesta edició.
La trobada es clourà a la una del migdia, després de l'actuació de les corals de Laringectomitzats de Lleida i Terrassa.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Canyelles | 06-09-2025 fins 14-09-2025

Festa Major Petita de Canyelles

Subirats | 06-09-2025

Visita guiada: Castell de Subirats

Sant Pere de Ribes | 05-09-2025 fins 12-09-2025

Diada de l'Onze de Setembre

Castellet i la Gornal | 05-09-2025 fins 11-09-2025

Diada a Castellet i la Gornal

El Vendrell | 05-09-2025 fins 30-09-2025

URGEELL. Viure per la pintura

Sant Sadurní d'Anoia | 05-09-2025 fins 28-09-2025

Cercles Vitals, el Camí de la Mort per arribar a la Vida

Calafell | 03-09-2025 fins 07-09-2025

Festival High Rock-a-billy

Sant Sadurní d'Anoia | 30-08-2025 fins 14-09-2025

Fires i Festes de Sant Sadurní 2025

Sitges | 07-08-2025 fins 28-09-2025

Festa Major de Sitges 2025

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Sitges ReciclArt

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Artistes per la Pau-18 visions

Vilanova i la Geltrú | 26-06-2025 fins 07-09-2025

El retorn a la figuració
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.