DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FIRES I FESTES

V Xarel·lada al Penedès Marítim, la única Festa del Xarel·lo a tocar del mar


La Xarel·lada es celebra a la vora del mar, precisament amb la voluntat de promocionar el vi com a producte autòcton de la regió del Penedès que combina interior i costa.

Informació de l'acte

Aquesta edició compta amb la participació de L'Arrosseria, Pizzeria Mistral, Ronsito Gastrobar, Bar Travesas-Casa Carmiña da Castañeira, Forn i Pastisseria Casas i Forn i Pastisseria Vilamajó.
El Xarel·lo provindrà dels 11 cellers elaboradors CASTELLROIG, CLOT DE LES SOLERES, FINCA VILADELLOPS, HEREDAT MONT RUBI, JANE VENTURA, JOAN RUBIO, LOXAREL, MAS CANDI, PARTIDA CREUS, TORRE DEL VEGUER i UN SOL CEL.

Jaume Casañas, regidor de Turisme i Patrimoni, explica que "La V Xarel·lada serà una realitat el proper dissabte 17 de juny, tindrem la xerrada amb el Dani López, interessant com sempre, la visita a les úniques vinyes tan properes al mar, com són les que tenim a Cunit; Comptarem amb 11 cellers i unes 15 varietats de xarel·lo, tot plegat en un escenari incomparable i la complicitat de restauradors i pastisseries de Cunit. Gràcies a la Carme Garcia per compartir amb tots la seva passió i gràcies al Consorci d'Enoturisme Penedès per entendre la realitat del Penedès Marítim i per ajudar-nos a consolidar al territori aquesta iniciativa com a referent de la cultura enoturística del Penedès a la Costa. Espero que aquesta edició ens torni a deixar tan bon gust com les anteriors".

Iniciativa inèdita al Penedès Marítim
Amb aquesta activitat es continua apostant per a consolidar la marca PENEDÈS MARÍTIM, vinculant la imatge del territori a un concepte territorial com és el Penedès, carregat de valor afegit. Enguany, vinculats amb el Consorci d'Enorturisme Penedès, que conjuga la promoció turística amb les potencialitats del món del vi.

Programa

Les activitats d'aquesta V Festa del Xarel·lo començaran amb la Conferència - col·loqui 'La història del Xarel·lo', a partir de les 10.30h, a càrrec de l'arqueòleg Dani López i de Joan Rubió, del Celler Tiques.

Dani López és llicenciat en Història Antiga per la Universitat de Barcelona. Arqueòleg professional especialitzat en estudis paleocarpològics dintre de la disciplina de l'arqueobotànica. Des del 2005 ve participant com a codirector en el jaciment protohistòric de la Font de la Canya a Avinyonet del Penedès, lloc on s'han localitzat les llavors de raïm més antigues, segle VII a C, mai trobades fins ara a Catalunya)

En acabar, sobre les 12.00h, es farà una sortida en bus per a conèixer les vinyes de Cunit que produeixen vi amb raïm de la varietat xarel·lo i dos dels elements patrimonials més importants del municipi: el jaciment iber del Fondo del Roig i la Masia Cal Pla.

A les 13h tindrà lloc el Tast amb Xarel·lo, al 'xiringuito' del restaurant L'Arrosseria pels assistents a la ponència. Cal inscripció prèvia a turisme@cunit.cat.

I ja per la tarda, a partir de les 20h i fins les 23h, es podrà visitar i gaudir de la Mostra de Xarel·los de bodeguers del Penedès amenitzats amb música i tast de tapes dels restauradors i pastissers locals participants.

Preu del tiquet: 12€, que inclou 3 copes de vi + 2 tapes + 1 postre + copa de regal.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 28-03-2026

Michael Legend — a tribute to Michael Jackson

Vilanova i la Geltrú | 28-03-2026

La gestió de l'aigua a Vilanova, reptes i oportunitats

Canyelles | 28-03-2026 fins 12-04-2026

Canyelles viu la Setmana Santa amb els actes tradicionals

Sitges | 28-03-2026 fins 03-05-2026

Transmisión, el gesto que continúa

L'Arboç | 27-03-2026 fins 29-03-2026

Recital de mentides + Vermut poètic

Sitges | 27-03-2026 fins 26-04-2026

Exposició Still Life Sisquella

Vilafranca del Penedès | 25-03-2026 fins 16-04-2026

Paco Candel i els altres. Un retrat literari de la immigració a Catalunya

Vilafranca del Penedès | 06-03-2026 fins 29-03-2026

L’odissea de les Penèlopes

Vilanova i la Geltrú | 06-03-2026 fins 03-05-2026

Horitzons subjectius

Calafell | 06-03-2026 fins 05-04-2026

Un Mediterrani Viu

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 29-03-2026

Plec a plec, de l’artista Mireia Camacho

Vilafranca del Penedès | 27-02-2026 fins 29-03-2026

La vida i no sé. L’herència de l’ascens

El Vendrell | 22-01-2026 fins 29-03-2026

Adge, el camp dels catalans (1939-1942)
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.