Vegueria del Penedès

EXPOSICIONS

Guinovart, trencant els límits


L'exposició "Guinovart, trencant els límits" està emmarcada dins dels actes de commemoració del desè aniversari de la mort de l'artista, i es podrà visitar fins al 17 de setembre.

Informació de l'acte

La Fundació Espai Guinovart ha programat nombroses exposicions dins i fora del territori des de la seva mort, i ha rebut el Premi Nacional de Cultura 2015 i la Creu de Sant Jordi 2017. Maria Guinovart, presidenta de la Fundació, comissària de l'exposició i filla de l'artista Josep Guinovart, explica que "l'exposició vol mostrar el caràcter polièdric de l'artista, i vol ser una explicació visual, un homenatge de Vilanova i al Geltrú a Guinovart, però també de Guinovart a Vilanova i la Geltrú".

La mostra, d'una gran riquesa cromàtica, combina els impressionants blaus del mar de VNG, amb els terres i ocres d'Agramunt, on estiuejava i on s'ubica l'Espai Guinovart. La directora del Museu Balaguer, Mireia Rosich, destaca la "impressionant" trajectòria de Josep Guinovart, i recorda que "l'exposició ha de ser una excusa per redescobrir la Torre Blava-Espai Guinovart, un espai molt singular, que obre el mar a la ciutat".

La Torre Blava obre del 18 de juny al 17 de setembre els diumenges de 18 a 21 h, i ara a partir de l'agost també obrirà els dissabtes a la tarda.

El Museu Balaguer inclou en les seves col·leccions diverses obres de Guinovart exhibides de forma permanent. Una de les més emblemàtiques, "Llibre de mar", la va donar el 1996. És un quadre de grans dimensions on es posa de manifest aquesta passió de l'artista per la Mediterrània que ha expressat al llarg de la seva trajectòria.

Activitats complementàries

Entre les activitats complementàries a l'exposició hi ha visites gratuïtes comentades a la mostra amb reserva prèvia, els dies 18 de juny, 13 de juliol, 17 d'agost i 17 de setembre. També hi ha una activitat familiar, "El pirata dels blaus", els 25 de juny, 15 de juliol, 19 d'agost i 10 de setembre.

Dissabte 29 de juliol es farà un taller familiar de Festa Major, "El diable Travoniug", que també es farà com a taller infantil adreçat als casals d'estiu de dimarts a dijous durant el mes de juliol.

Pel que fa a les activitats relacionades amb la Torre Blava – Espai Guinovart, hi haurà el "Racons de mar", el 15 de juliol, 26 d'agost i 8 de setembre; el taller familiar "Els grumets de la Torre Blava", el 17 juny, 12 de juliol i 11 d'agost; i el "Cava a la Blava", l'1 de juliol, el 21 de juliol, el 18 d'agost i el 15 de setembre.

Per concertar les diverses activitats, cal fer reserva prèvia al telèfon 93 815 42 02 o bé al correu informacio@victorbalaguer.cat

Avui al Penedès

Vilanova i la Geltrú | 16-06-2025

15a edició del Premi Roig Toqués

Vilafranca del Penedès | 16-06-2025 fins 12-07-2025

Festivalet EVA354

Vilanova i la Geltrú | 12-06-2025 fins 30-06-2025

Transicions i Festa. Del Carme a Sant Pere

Vilafranca del Penedès | 12-06-2025 fins 30-06-2025

El Bosc de la Imaginació – De la Sequera a l’Esperança

Sitges | 07-06-2025 fins 26-07-2025

Concerts de Mitjanit

Vilafranca del Penedès | 06-06-2025 fins 22-06-2025

Articulacions 2025

Sitges | 06-06-2025 fins 22-06-2025

"Dues Mirades" de Rosa Orero

Vilafranca del Penedès | 16-05-2025 fins 16-06-2025

Bitlles il·lustrades

Vilafranca del Penedès | 15-05-2025 fins 28-06-2025

Ressonàncies de l’artista vilafranquí Marc Laguna Salvadó
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.