DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

CONFERÈNCIES, COL.LOQUIS

CATCON 2017, la I Convenció de Ciència-ficció i Fantasia


La CATCON té per objectiu esdevenir un punt de trobada entres els autors i traductors que conreen aquest gènere, els bloguers, els afeccionats i les editorials. Els convidats d'honor seran l'escriptor nord-americà Mike Resnick, el castellonenc Emilio Bueso i el barceloní Marc Pastor. També participaran altres escriptors, traductors i representants del món editorial i és una bona oportunitat per a promoure la literatura catalana de ciència-ficció i fantasia.

Informació de l'acte

PROGRAMACIÓ

Conferències/taules rodones a l’Auditori de Neàpolis:
Dissabte, 25 de novembre
10:00-11:00 20 anys de la SCCFF (a càrrec dels 3 presidents que ha tingut la SCCFF: Rosa Fabregat, Antoni Munné-Jordà i Eloi Puig)
11:00-12:00 Taula d’editors sobre el procés editorial (amb la participació de representants d’OrcinyPress, Voliana, Ediccions SECC, Pagès editors
12:00-13:00 Debat: Les xarxes i els robots esdevenen socials: la realitat atrapa la ciència-ficció? (a càrrec de Carme Torras i moderat per Sara Martín)
13:00-14:00 Entrevista amb Marc Pastor
Descans
16:00-17:00 Presentació de novetats editorials i signatura de llibres
17:00-18:00 Experiències de difusió “El biblionauta Quimèric
18:00-19:00 Entrevista amb Mike Resnick (a càrrec de Pep Burillo)
19:00-20:00 Els noms fantàstics de la literatura catalana sota la dictadura (Pedrolo, Calders, Capmany, Tísner...) (a càrrec de Margarida Aritzeta, Àlex Broch i Víctor Martínez-Gil)
21:30 Sopar de Lliurament dels Premis Ictineu

Diumenge, 26 de novembre
10:00-11:00 Sessió dels 10 anys de les TER-CAT (tertúlies catalanes de ciència-ficció) i Presentació de la revista Catarsi (a càrrec d’Eloi Puig i Albert Valls)
11:00-12:00 Traduir literatura fantàstica al català (a càrrec de Francesc Parcerisas, Mireia Alegre i Imma Estany)
11:00-12:00 Viatges en el temps (a càrrec Marc Pastor)
13:00-14:00 Entrevista a Emilio Bueso (a càrrec de Ricard Ruiz).

Activitats paral·leles

A Vilanova i la Geltrú es faran diverses activitats al llarg del novembre al voltant de la CATCON amb la voluntat d'apropar la ciència-ficció i la fantasia a tota la ciutadania.

Així, divendres 10 de novembre a les 20 h a la biblioteca Joan Oliva i Milà es farà la xerrada "Star Wars: naus espacials, espases-làser i imperis galàctics de nyigui-nyogui", a càrrec de Manuel Moreno Lupiáñez, professor de l'UPC de Vilanova i la Geltrú.

Dilluns 13 de novembre a les 19 h a la biblioteca Armand Cardona Torrandell, trobada amb l'autor David Cirici per comentar el llibre "Zona prohibida", publicat l'any 2013 i que va rebre el Premi Ramon Muntaner 2013.

Diumenge 19 de novembre a les 12 h a l'Espai Far, activitat familiar "Jules Verne per un dia". Després de conèixer en família els secrets de les curiositats marineres del Museu Roig Toqués, es participarà en un joc literari.

Dimecres 22 de novembre a les 19 h a la biblioteca Armand Cardona es farà la xerrada "La ciència dels superherois". A càrrec de Jordi Ojeda, professor de la Universitat de Barcelona (UB).

A més, la Vitrina de novembre de la Biblioteca-Museu Víctor Balaguer es titularà, de l'1 de novembre al 3 de desembre, "Artcher, Kirk & Picard", una mostra de documents de ciència-ficció i fantasia dels fons de la Biblioteca Museu Víctor Balaguer.

La Xarxa de Biblioteques Municipals de Vilanova i la Geltrú editarà una guia de lectura especialitzada en ciència-ficció, hi dedicarà els seus aparadors culturals i el nou club de lectura de ciència-ficció de la biblioteca Armand Cardona, a càrrec de Victòria Ortiz, funcionarà d'octubre a juny amb trobades mensuals.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Sant Pere de Ribes | 05-03-2026

Taller d’autodefensa feminista

Vilanova i la Geltrú | 03-03-2026 fins 15-03-2026

Transitar, orientar-se en un món canviant

El Vendrell | 01-03-2026 fins 27-03-2026

8M, Dia Internacional de les Dones al Vendrell

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 29-03-2026

Plec a plec, de l’artista Mireia Camacho

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 21-03-2026

Vins i veus que s’obren pas

Vilafranca del Penedès | 27-02-2026 fins 29-03-2026

La vida i no sé. L’herència de l’ascens

Sant Pere de Ribes | 27-02-2026 fins 15-03-2026

Creaciones internas

Vilafranca del Penedès | 06-02-2026 fins 06-03-2026

'La tendresa i el paisatge' de Neus Medina

El Vendrell | 22-01-2026 fins 29-03-2026

Adge, el camp dels catalans (1939-1942)
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.