DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

ALTRES

Setmana antiracista a Sant Pere de Ribes


Aquest dijous 7 de juny es va donar el tret de sortida a la celebració de la setmana antiracista al municipi amb la inauguració de l’exposició “Refugiats per què?”, realitzada per FundiPau i organitzada pel Consell Comarcal del Garraf, l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes, l’Escola Municipal de Persones Adules, l’Espai Jove; i la col·laboració de Proactiva Open Arms i Stop Mare Mortum i el suport de la Diputació de Barcelona.

Informació de l'acte

Aquesta mostra, que es podrà veure fins al 15 de juny, de 16 a 21h, a l’Espai Jove de Sant Pere de Ribes (ubicat al carrer de Salvador Dalí, 61), vol ampliar la mirada més enllà de la reacció solidària davant la crisi de refugiats dels darrers anys i contribuir a promoure canvis globals i estructurals que facin possible posar fi a les causes que cada dia obliguen milers persones a fugir de casa seva. Perquè ningú no vol ser refugiat. També ahir al vespre es va fer una lectura de poemes i tastes del món a l’entitat Ger que va acabar amb la presentació del vídeo “Drets per a tothom” amb testimonis del municipi.

Per dissabte 9 de juny, a les 17h, hi ha previst un torneig de futbol antiracista a l’INS Can Puig amb la participació d’equips mixtes i diumenge 10, a les 11.30h, tindrà lloc a la Vinya d’en Petaca de les Roquetes la xerrada “La vulneració dels drets humans a judici. La pobresa té rostre de dona, migrant” a càrrec de Jeza Goudi, membre del Tribunal Permanent de Pobles; i Fatou Secka, membre de la comissió de gènere d’UCFR. L’acte es tancarà amb un vermut musical amb la Sambra Brasilera d’Andrea Perrone.

Dimarts 12, l’Espai Jove de Ribes acollirà a les 18.30h una xerrada amb un representat de Proactiva Open Arms i el mateix dimarts s’obrirà al públic al centre cultural El Local una exposició de fotografies del camp de refugiats de Cherso que romandrà fins al 21 de juny. Aquest dia, com a cloenda, i de l’experiència de l’Equip de Rescat i Emergències de Catalunya i la col·laboració d’Acció Solidària i Logística, a les 18.30h es farà una xerrada per donar a conèixer i contextualitzar la mostra d’instantànies exposades.

La setmana antiracista tindrà el seu punt culminant el diumenge 16 de juny, amb un acte a càrrec de socis i sòcies de la cooperativa Metromuster amb “Adéu Antonio, memòria i reparació. Campanya per la retirada d’un esclavista a l’espai públic de Barcelona”, que es farà a les 20h a la sala d’actes de l’Entitat Ger. Una hora més tard, al Palmerar de l’entitat ribetana, s’oferirà un concert de fi de festa amb menjar, mojitos i la música afrosoulsamba d’Obala.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Sant Sadurní d'Anoia | 21-09-2026 fins 26-09-2026

Setmana de la salut i mobilitat sostenible 2026

Vilafranca del Penedès | 18-09-2026 fins 25-09-2026

Ángel Camino, gravats

Vilafranca del Penedès | 18-09-2026 fins 25-10-2026

Gravats. Ángel Camino

Sitges | 18-09-2026 fins 04-10-2026

Art a quatre mans

Sant Pere de Ribes | 16-09-2026 fins 22-09-2026

Setmana Europea de la Mobilitat
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.