DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

CURSOS, TALLERS

Bastim Ponts Entre Etapes


Les associacions d'educació matemàtica de parla catalana, la Federació d'Entitats per a l'Ensenyament de les Matemàtiques a Catalunya (FEEMCAT), la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM), la Societat Balear de Matemàtiques SBM-XEIX i la Societat d'Educació Matemàtica de la Comunitat Valenciana Al-Kwarizmi, organitzen conjuntament la XX Jornada d'Ensenyament de les Matemàtiques

Informació de l'acte

Reflexionem sobre la transició entre etapes i la coherència de les trajectòries d’aprenentatge matemàtic #20jornadaconjunta 

Quan parlem d’aprenentatge significatiu en matemàtiques, sovint oblidem una  peça clau: la continuïtat. Al llarg de tota la trajectòria educativa, l’alumnat passa per diferents etapes i equips docents, però els sabers i les competències  matemàtiques no comencen ni acaben en un únic curs. Quin impacte té aquesta fragmentació? Com podem garantir que les experiències d’aula, la cultura d’aula,  les metodologies i els processos mantinguin un fil conductor? 

En molts centres educatius s’estan fent esforços per establir línies pedagògiques  compartides i per facilitar transicions entre etapes. Sabem que una bona  coordinació, la reflexió conjunta i la construcció col·lectiva del sentit dels  aprenentatges poden millorar profundament la qualitat educativa. Però, quins  criteris podem seguir per construir aquesta coherència? Com es podria  seqüenciar el desenvolupament dels processos matemàtics al llarg dels anys? 

Aquesta jornada vol posar el focus en les oportunitats i els reptes de la transició  entre etapes, des d’Infantil fins a Universitat, amb especial atenció a:

• Com es pot afavorir, des de l’organització interna del centre i la  coordinació dels equips docents, una transició fluida i coherent entre  nivells? 

• Com pot la coordinació entre centres educatius i el treball en xarxa afavorir  una transició fluida i coherent entre etapes educatives? 

• Quins recursos, espais i pràctiques d’aula poden afavorir la continuïtat  pedagògica i facilitar una gestió coherent de l’aprenentatge? 

• Com s’expressa la representació en les diferents etapes i com es lliga amb  els processos matemàtics? 

Proposem, des de la mirada compartida i crítica, avançar cap a una educació  matemàtica més connectada, més coherent i més significativa per a tot l’alumnat. 

La jornada tindrà lloc el proper dissabte 4 d’octubre de 2025 de 9.00 h a 19.30  h, a l'Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú  EPSEVG, de la UPC. 

Pròximament es podrà consultar tota la informació a la pàgina web de la  FEEMCAT

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Canyelles | 06-09-2025 fins 14-09-2025

Festa Major Petita de Canyelles

Subirats | 06-09-2025

Visita guiada: Castell de Subirats

Sant Pere de Ribes | 05-09-2025 fins 12-09-2025

Diada de l'Onze de Setembre

Castellet i la Gornal | 05-09-2025 fins 11-09-2025

Diada a Castellet i la Gornal

El Vendrell | 05-09-2025 fins 30-09-2025

URGEELL. Viure per la pintura

Sant Sadurní d'Anoia | 05-09-2025 fins 28-09-2025

Cercles Vitals, el Camí de la Mort per arribar a la Vida

Calafell | 03-09-2025 fins 07-09-2025

Festival High Rock-a-billy

Sant Sadurní d'Anoia | 30-08-2025 fins 14-09-2025

Fires i Festes de Sant Sadurní 2025

Sitges | 07-08-2025 fins 28-09-2025

Festa Major de Sitges 2025

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Sitges ReciclArt

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Artistes per la Pau-18 visions

Vilanova i la Geltrú | 26-06-2025 fins 07-09-2025

El retorn a la figuració
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.