DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

CONFERÈNCIES, COL.LOQUIS

Del Penedès als camps d'extermini nazis


Després de dos anys de recerca, l’Institut d’Estudis Penedesencs publica el llibre «Del Penedès als camps d’extermini nazis. Deportats de l’Alt Penedès, l’Anoia, el Baix Penedès i el Garraf» del qual en son autores les historiadores Berta Llorens, Àngels Parés, Maria Peña i M. Teresa Sadurní i l’historiador Ramon Arnabat.

Informació de l'acte

Cent catorze deportats penedesencs foren al camp de Mauthausen i els seus comandos, quatre a Dachau, quatre a Buchenwald i dos a Flossenburg. Noranta-cinc dels cent vint-i-quatre deportats penedesencs moriren als camps nazis i sols vint-i-nou en sortiren en vida.

En un moment de creixement de l’extrema dreta i els autoritarismes a escala global, i vivint el genocidi del poble palestí en directe, reforçar la memòria democràtica hauria de ser una estratègia col·lectiva, personal i institucional, de qualsevol societat democràtica. Conèixer i entendre la història és el principal antídot perquè no es torni a repetir!!!

La presentació d’aquest llibre tan necessari arriba a l’Arboç de la mà de l’Ateneu.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilanova i la Geltrú | 03-03-2026 fins 15-03-2026

Transitar, orientar-se en un món canviant

El Vendrell | 01-03-2026 fins 27-03-2026

8M, Dia Internacional de les Dones al Vendrell

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 29-03-2026

Plec a plec, de l’artista Mireia Camacho

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 21-03-2026

Vins i veus que s’obren pas

Vilafranca del Penedès | 27-02-2026 fins 29-03-2026

La vida i no sé. L’herència de l’ascens

Sant Pere de Ribes | 27-02-2026 fins 15-03-2026

Creaciones internas

Vilafranca del Penedès | 06-02-2026 fins 06-03-2026

'La tendresa i el paisatge' de Neus Medina

El Vendrell | 22-01-2026 fins 29-03-2026

Adge, el camp dels catalans (1939-1942)
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.