DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

EXPOSICIONS

De la Rambla al plat: 1986, origen d’una festa


El proper divendres 16 de gener, a les 19 h, s’inaugura a la Sala Polivalent del Portal del Pardo l’exposició “De la Rambla al plat: 1986, origen d’una festa”, que commemora els 40 anys de la Xatonada Popular del Vendrell. Aquesta mostra recupera la història, els protagonistes i l’evolució d’una de les tradicions gastronòmiques més emblemàtiques del municipi.

Informació de l'acte

L’exposició compta amb material cedit per la família de Paco Azuaga, Mestre Xatonaire i fundador del xató, així com material aportat per les i els Mestres Xatonaires. Els visitants podran fer un recorregut fotogràfic de quatre dècades i descobrir objectes originals relacionats amb els inicis de la festa i del bressol del xató: cassoles, davantals, morters, pins commemoratius i altres peces històriques.

Com a eix vertebrador, la regidoria de Fires ha treballat diversos àmbits que permeten contextualitzar l’exposició: Els orígens del xató, Les primeres xatonades populars del Vendrell, Les i els Mestres Xatonaires, La Ruta del xató, La gastronomia com a valor educatiu: exhibició de xatonaires infantils i activitats educatives, i Les innovacions a la Xatonada Popular del Vendrell.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Sitges | 04-04-2026 fins 06-04-2026

Caramelles

Vilafranca del Penedès | 30-03-2026 fins 06-04-2026

Buscant els ous de Pasqua

Canyelles | 28-03-2026 fins 12-04-2026

Canyelles viu la Setmana Santa amb els actes tradicionals

Sitges | 28-03-2026 fins 03-05-2026

Transmisión, el gesto que continúa

Sitges | 27-03-2026 fins 26-04-2026

Exposició Still Life Sisquella

Vilafranca del Penedès | 25-03-2026 fins 16-04-2026

Paco Candel i els altres. Un retrat literari de la immigració a Catalunya

Vilanova i la Geltrú | 06-03-2026 fins 03-05-2026

Horitzons subjectius
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.