DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

ALTRES

Jornada Estatal per les Pensions


Aquest divendres 27 de febrer, la MERP (Taula Estatal per al Blindatge Constitucional de les Pensions) convoca una Jornada Estatal de mobilització. En total es faran unes 100 concentracions, une de elles será a la capital del Garraf, a les 12h a la Plaça de la Vila.

Informació de l'acte

Aquest mateix dijous la MERP farà públic un Manifest firmat per 100 juristes que avalen la proposta de la plataforma que el sistema públic de pensions ha de ser blindat constitucionalment. Entre els signants hi ha professionals de la judicatura amb una llarga trajectòria com: Baltasar Garzón, Carlos Jiménez Villarejo, Cristina Almeida, Diego López Garrido, José Antonio Martín Pallín o Manuela Carmena, entre molts altres.


A la concentración que realitzarem al Prat presentarem el manifest i el conjunt de juristes que el formen.


Una delegació de la MERP a Catalunya amb representants de 20 organitzacions, es va reunir el dijous 19 de febrer passat amb la Síndica de Greuges de Catalunya, Esther Giménez-Salinas, per lliurar-li 10.000 signatures ciutadanes (les últimes que s’han recollit a Catalunya de més de dos milions i mig que s’han recollit a tot l’Estat).


Els portaveus de la MERP a Catalunya van transmetre a la Síndica que: “Blindar les Pensions a la Constitució és defensar l’Estat del Benestar, i això és clau en una situació internacional i nacional convulsa i complexa en què el sistema públic de pensions és atacat i/o qüestionat. Tenim molts exemples, l’any passat va acabar amb l’OCDE pressionant Espanya per ampliar el càlcul de la pensió a 35 anys, i sabem que les pressions per augmentar la despesa d’altres partides o els aranzels poden posar en perill les pensions”. La Síndica va mostrar la seva simpatia per les propostes de la MERP i la seva disposició a donar-los suport a través dels canals que té la institució


Per conèixer els horaris i poblacions de les concentracions on es duran a terme accions durant aquests dies tant a Catalunya com a la resta del país, podeu visitar la pàgina web: www.blindarlaspensiones.es

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Sant Sadurní d'Anoia | 30-08-2026 fins 11-09-2026

Fires i Festes 2026

Sant Sadurní d'Anoia | 28-08-2026 fins 19-09-2026

11a edició de La Verema del Cava

Vilafranca del Penedès | 27-08-2026 fins 01-09-2026

Festa Major de Vilafranca del Penedès
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.