DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

ALTRES

Canta i Labora, de l’artista visual i sonor Pepe Seguí


La Sala dels Trinitaris de Vilafranca del Penedès inaugurarà el proper divendres 10 d’abril a les 19 hores la instal·lació sonora Canta i Labora, de l’artista visual i sonor Pepe Seguí. L’acte d’obertura comptarà amb la participació de la regidora de Cultura, Àngels Dalmau; la directora del festival Vilapensa, Marta Palacín; i el mateix artista Pepe Seguí.

Informació de l'acte

Aquesta proposta s’emmarca en la programació del festival Vilapensa, que enguany convida a repensar el concepte de treball des de diverses mirades artístiques i reflexives. En aquest context, Canta i Labora destaca per la seva capacitat d’explorar el vincle entre treball, memòria i paisatge sonor amb un llenguatge contemporani i experimental. La instal·lació combina autòmats que reinterpreten mecànicament ritmes de feines tradicionals, amb gravacions actuals realitzades pel mateix artista i materials d’arxiu, com els enregistraments de cants de treball recopilats per Alan Lomax als anys cinquanta. El resultat és un espai immersiu on conviuen diferents capes temporals i sonores, generant una experiència que oscil·la entre allò orgànic i allò tecnològic.

El projecte posa el focus en la progressiva desaparició dels cants de treball, expressions col·lectives que articulaven el temps i l’esforç en contextos laborals, especialment en l’àmbit rural. Lluny de plantejar-se com una reconstrucció nostàlgica, la instal·lació proposa una nova escolta d’aquest llegat, suggerint possibles continuïtats i transformacions en el present.

Pepe Seguí

Amb una trajectòria vinculada a la creació sonora i escènica, Pepe Seguí inicia una nova etapa artística a partir de 2020, després de més d’una dècada com a membre del col·lectiu CaboSanRoque. En aquesta nova etapa productiva s’hi engloben les exposicions Música Concreta (2020) i Inventari i Memòria (2024) fetes conjuntament amb l'artista i arquitecte Nicola Tremacoldi, o la instal.lació sonora Tocant a morts (2022). Canta i Labora s’inscriu en aquesta línia de recerca i consolidació d’un llenguatge propi que connecta art, tecnologia i memòria.

Horaris de visita

La instal·lació es podrà visitar a la Sala dels Trinitaris fins al diumenge 10 de maig, de dimecres a divendres de 17 a 20h, els dissabtes de 18 a 20h i els diumenges de 12 a 14h.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Subirats | 02-09-2026

Persones migrades. Parlem-ne!

Sant Sadurní d'Anoia | 30-08-2026 fins 11-09-2026

Fires i Festes 2026

Sant Sadurní d'Anoia | 28-08-2026 fins 19-09-2026

11a edició de La Verema del Cava
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.