PUBLICITAT
CONFERÈNCIES, COL.LOQUIS
PUBLICITAT
Aquest 2026 es compleixen 150 anys del naixement de mossèn Josep Bundó i Vidal, impulsor de la restauració de l’ermita de Santa Cristina, que a principis del segle XX es trobava en estat de deteriorament avançat. Gràcies a la seva iniciativa i dedicació, l’ermita va poder ser restaurada entre 1921 i 1925 i es va obrir de nou al públic coincidint amb la Pasqua de 1926. Enguany, per tant, també se celebra el centenari d’aquella restauració.
Amb motiu d’aquesta doble efemèride, l’Ajuntament de la Bisbal del Penedès ha editat aquest nou llibre, que recull i amplia els continguts del llibret “Santa Cristina Històrica”, publicat l’any 1992. L’obra parteix de les memòries que mossèn Bundó va escriure durant la dècada dels anys cinquanta per a la revista local GERMEN, on relata els treballs de restauració de l’ermita i el context d’aquell moment.
Aquesta nova edició incorpora fotografies, materials gràfics i informació complementària que permeten oferir una visió més completa de la figura de mossèn Bundó, de la seva obra i del context històric en què es va dur a terme la recuperació de l’ermita. L’estudi introductori de l’obra ha anat a càrrec de Jordi Ferran i Ventosa.
En el marc d’aquesta commemoració, el passat 6 d’abril es va celebrar el tradicional Aplec de Pasqua a l’ermita de Santa Cristina, durant el qual es va descobrir una placa commemorativa del centenari de la restauració de l’ermita a la seva façana.
La publicació s’emmarca en el conjunt d’actes commemoratius previstos al municipi i vol contribuir a preservar i difondre el patrimoni local, així com a reconèixer la tasca d’una figura clau en la història de la Bisbal del Penedès.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
Vilafranca del Penedès | 10-04-2026 fins 10-05-2026
PUBLICITAT