DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS
☰ ☰

CONFERÈNCIES, COL.LOQUIS

Energia, dades i governança: com fer municipis més resilients al Penedès-Garraf


El Servei de Bioeconomia Circular de la Mancomunitat Penedès-Garraf organitza el proper 18 de juny la jornada «Energia, dades i governança: com fer municipis més resilients al Penedès-Garraf», una trobada destinada a compartir eines, coneixement i experiències per reforçar la capacitat dels municipis davant els reptes energètics i ambientals actuals.

Informació de l'acte

La sessió tindrà lloc al Molí del Foix de Santa Margarida i els Monjos i reunirà experts, tècnics municipals i representants institucionals per reflexionar sobre el paper de les dades, la planificació energètica i la governança en la construcció de territoris més sostenibles i preparats per al futur.

La jornada s’iniciarà amb la presentació de l’Observatori de Bioeconomia Circular del Penedès-Garraf, una eina desenvolupada per la Mancomunitat que permet interpretar dades energètiques i territorials per definir estratègies municipals. Posteriorment, la doctora Eleni Feleki, experta en sostenibilitat urbana i economia circular vinculada al programa europeu CCRI Knowledge Hub, exposarà com definir indicadors útils per a la transformació dels municipis.

Durant la trobada també es presentaran les principals conclusions de l’anàlisi de dades energètiques de la Mancomunitat corresponents a l’any 2025, així com el paper de l’educació ambiental en la transició energètica. La sessió comptarà igualment amb una ponència de l’Institut Català d’Energia (ICAEN) dedicada al Pla Territorial Sectorial per al Desenvolupament de les Energies Renovables (PLATER) com a eina de planificació energètica local i territorial.

L’activitat finalitzarà amb un espai obert de debat i intercanvi d’idees entre els participants, amb l’objectiu d’identificar oportunitats i reptes compartits en matèria de transició energètica i resiliència territorial.

La jornada s’emmarca en l’estratègia de la Mancomunitat Penedès-Garraf per promoure la bioeconomia circular, impulsar la presa de decisions basada en dades i donar suport als municipis en la seva adaptació als nous reptes energètics i ambientals.

La participació és gratuïta, amb inscripció prèvia a través del web de la Mancomunitat.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 27-10-2026

Josep Sunyol. Pel Barça i per Catalunya

Vilanova i la Geltrú | 27-10-2026

Salonet del Còmic

Igualada | 15-10-2026 fins 14-11-2026

Exposició Dèiem NO

Vilanova i la Geltrú | 14-10-2026 fins 11-11-2026

IV Cicle de Diàlegs Ferroviaris

Sant Sadurní d'Anoia | 10-10-2026 fins 13-11-2026

El Penedès amb ulls de Gaudí

Vilafranca del Penedès | 03-10-2026 fins 30-10-2026

L’herència de la calma. Un retorn als orígens

Vilafranca del Penedès | 02-10-2026 fins 01-11-2026

Era un pintor de Vilafranca

Vilanova i la Geltrú | 01-10-2026 fins 28-10-2026

Octubre Gran
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.