DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

MÚSICA, CONCERTS, BALLS

19ena edició del Vijazz


La 19ena edició del Vijazz, organitzada per l’Acadèmia Tastavins Penedès a Vilafranca del Penedès i que tindrà lloc del 3 al 5 de juliol, torna a fer de la Capital del Vi l’epicentre del maridatge dels vins i escumosos del Penedès amb grans noms del jazz internacional.

Informació de l'acte

Aquest cap de setmana a Vilafranca del Penedès, hi actuaran grans noms del jazz internacional com Incongnito, Nubya Garcia i esperanza spalding. Els concerts s’acompanyaran amb una gran fira de vins i d’escumosos del Penedès situada a la Rambla Sant Francesc sota la icònica carpa del festival. El Vijazz acollirà els millors cellers del Penedès i s’acompanyarà d’estands gastronòmics, food trucks i diversos escenaris amb actuacions musicals de primer nivell. Durant tot el cap de setmana, també es podran gaudir d’un gran nombre de tastos i maridatges a la Sala de Tast situada a El Casal – Societat La Principal.

El president de l’Acadèmia Tastavins Penedès, Max Margalef, explica que les 19 edicions del Vijazz el converteixen en un dels esdeveniments més destacats de Catalunya a principis d’estiu: “Durant 3 dies, Vilafranca demostra al públic vingut d’arreu el seu potencial vinícola maridat amb figures internacionals del jazz mundial. Una combinació que any rere any són un èxit”. Per la seva banda, l’alcalde de Vilafranca del Penedès, FranCisco Romero, destaca la rellevància que el festival té al panorama català: "El Vijazz és un esdeveniment de primer nivell consolidat a l'agenda cultural del país que va néixer per reforçar la identitat i la capitalitat vitivinícola de Vilafranca i del Penedès".

Els vins i escumosos del Penedès com a protagonistes
La fira de vins es consolida a la Rambla Sant Francesc amb 22 cellers que tornaran a ocupar aquest espai. Una carpa de 1200m2 que l’any passat ja va introduir novetats per millorar el confort i la climatització. Els estands dels cellers participants oferiran els millors vins DO Penedès, caves DO Cava, escumosos Corpinnat i Clàssic Penedès i vins elaborats al Penedès. S’acompanyaran de gastronomia que anirà a càrrec de diverses propostes de food trucks, de l’escenari de la Rambla Sant Francesc on hi actuaran La Voodoo Jazz Band, Whale Trip i sessions de DJ durant tota la fira i de zones chill out per gaudir del tast.

Tastos i maridatges al Casal  - Societat La Principal
El tradicional cicle de tastos i maridatges tornarà a situar-se a la platea del Casal – Societat La Principal. Als tradicionals maridatges d’ibèrics, sushis i formatges d’Ametller Origen, s’hi sumen propostes com el tast dedicat al 25è Aniversari de la Ruta del Vi Penedès, maridatges de la DO Cava i DO Penedès amb productes locals, el guiat pel 3r millor sommelier d’Espanya, Toni Albiol, o els maridatges amb les propostes de Can Caneló o el de l’Associació de Criadors del Gall del Penedès IGP. Les entrades estan a la venda a la web del Vijazz.

El millor jazz nacional i internacional
El primer gran concert serà el divendres 3 de juliol amb la banda britànica de funk i soul, Incognito, formada per Jean-Paul “Bluey” i Paul Williams. Dissabte 4 de juliol serà el torn de la saxofonista, compositora i directora londinenca, Nubya Garcia, que fusionarà el jazz amb la música clàssica, el R&B i el dubstep. Finalment el diumenge 5 de juliol actuarà la baixista, contrabaixista i cantant nord-americana, esperanza spalding,  que oferirà el seu jazz d’arrels indígenes de l’Illa de la Tortuga. Altres dels artistes que actuaran a l’Escenari Principal seran el pianista cubà, Harold López-Nussa, i la saxofonista nord-americana de jazz, funk i R&B, Lakecia Benjamin.

Gran programació musical
El dia previ a la inauguració oficial del Vijazz, l’Escenari Principal acollirà l’Enojazz. Enguany les big bands de l’EMM Dolors Calvet actuaran amb el saxofonista Perico Sambeat. Un concert que es maridarà amb una selecció de vins de la Família Torres. A més a més, el Vijazz 2026 repeteix la seva col·laboració amb l’ESMUSC amb dues jornades de concerts. El Centre de Dia Jaume Nicolàs acollirà novament el Cicle Nous Talents, on el públic gaudirà de la virtuositat d’estudiants d’aquest prestigiós centre. Dissabte 5 de juliol hi actuarà Xevi Garcia Tarragó i Maite Ruíz de Erentxun, i diumenge 6 de juliol serà el torn de Clàudia Bosch Canet i Arturo Ramírez Hintze. 

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Sitges | 03-07-2026 fins 05-07-2026

Festa major de les Cases Noves

Cunit | 03-07-2026 fins 13-07-2026

Festa Major d’Estiu de Cunit

Vilafranca del Penedès | 03-07-2026 fins 02-08-2026

UNREAL, una proposta de l’artista visual Jordi Cabestany (KBS)

Igualada | 03-07-2026 fins 04-07-2026

La Modernada

Vilafranca del Penedès | 03-07-2026 fins 05-07-2026

19ena edició del Vijazz

Sitges | 02-07-2026 fins 05-07-2026

Sitges Vela Clàssica

Vilafranca del Penedès | 02-07-2026 fins 04-07-2026

4a edició de Vins Insubmisos

Vilafranca del Penedès | 02-07-2026 fins 02-08-2026

“Cercles vitals”, de Canano

Vilanova i la Geltrú | 27-06-2026 fins 18-07-2026

Exposició col·lectiva de pintura – Pintors de Baix a Mar

Sitges | 27-06-2026 fins 13-07-2026

"Natura" de 7deSitges

Vilafranca del Penedès | 26-06-2026 fins 25-07-2026

Albert Carnicé i Tura a l'Espai Cultural Fòrum Berger

Vilafranca del Penedès | 16-06-2026 fins 04-07-2026

L'Alt Penedès amb els drets del col·lectiu LGTBIQ+

Sitges | 13-06-2026 fins 26-07-2026

Pell Mutant

Sitges | 13-06-2026 fins 26-07-2026

Pell Mutant

Sitges | 12-06-2026 fins 26-07-2026

Testimoni del meu temps

Subirats | 06-06-2026 fins 26-07-2026

21a. edició del Mercat del Préssec d’Ordal

Igualada | 03-06-2026 fins 04-07-2026

Tasta’m, la proposta enogastronomica de Fira Igualada
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.