PUBLICITAT
FIRES I FESTES
PUBLICITAT
Sitges celebra la festa de la Mare de Déu del Carme, patrona de mariners i marineres, el dijous 16 i el diumenge 19 de juliol. L’acte central de la celebració serà un any més la tradicional processó marinera que sortirà dijous a les 19 h des del Port de Sitges – Aiguadolç. La Confraria de Pescadors de Sitges, el Port de Sitges i el Centre d’Interpretació de la Malvasia de Sitges (CIM) són les entitats encarregades d’organitzar l’edició d’enguany.
La festa de la Mare de Déu del Carme començarà dijous a les 11 h amb la missa solemne en honor a la Mare de Déu del Carme a la Parròquia de Sant Bartomeu i Santa Tecla. Durant la jornada, la imatge de la Mare de Déu del Carme s’exposarà a la Confraria de Pescadors de Sitges, situada al Moll de Ponent del Port de Sitges, fins a les 18 h, abans del seu trasllat a la barca de pesca.
A les 19 h tindrà lloc un dels moments més especials de la celebració: la processó marinera des del Port de Sitges, amb la benedicció de les embarcacions i l’ofrena floral a la Mare de Déu del Carme. Durant la celebració, es dispararan 12 salves des del mar repartides en tres punts, concretament: davant de la platja de Sant Sebastià, la Parròquia i del Vinyet. Amb motiu d’aquestes salves, es recomana a les persones amb sensibilitat acústica i a les propietàries d’animals de companyia que prenguin les precaucions oportunes.
A la tornada al port, la jornada continuarà davant de la Torre de Capitania amb un tast de fideuà marinera i vi jove 100% Malvasia de Sitges Blanc Subur; els preus són de 5 euros per al tast de fideuà i de 3 euros per a la copa de Blanc Subur. També se celebrarà el concert del grup de rumba catalana Alma de Boquerón i hi haurà una degustació de rom cremat, preparat i servit per Rom Pujol.
La festa de la Mare de Déu del Carme posarà punt final a l’edició d’enguany amb la ruta guiada “Camins de Malvasia i Mar a Aiguadolç: maridatge itinerant”, el diumenge 19 de juliol, de 19.30 a 21 h. L’activitat consisteix en un recorregut des de la Platja d’Aiguadolç fins a la Confraria de Pescadors, amb un maridatge de tres vins i de dues varietats d’escabetx local elaborades amb herbes aromàtiques del Garraf. La jornada serà una de les darreres oportunitats per tastar les últimes ampolles del vi submarí.
L’entrada té un preu de 29 euros i es pot comprar en aquesta web; les places són limitades.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
Vilafranca del Penedès | 03-07-2026 fins 02-08-2026
Vilanova i la Geltrú | 27-06-2026 fins 18-07-2026
Vilafranca del Penedès | 26-06-2026 fins 25-07-2026
PUBLICITAT