DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

CONFERÈNCIES, COL.LOQUIS

Presentació de llibre: 'Haikus i altres poemes' d’Oriol Pi de Cabanyes


El Centre Artístic Penedès L’Agrícol acull la presentació del llibre de poesia d’Oriol Pi de Cabanyes, titulat Haikus i altres poemes, publicat per Stonberg Editorial. El poemari mostra un gran domini del llenguatge i del pensament, fruit d’una llarga maduresa intel·lectual. Una poètica que poua en la contemplació de l’instant i en la intimitat de la naturalesa humana, on no manca la visió enamorada.

Informació de l'acte

La presentació comptarà amb l’autor i amb Pere Martí Bertran, escriptor, professor, i crític literari, i se celebrarà el dimarts, 29 de setembre, a les 19h, a L’Agrícol, en un acte organitzat per la Secció literària de l’entitat.

Haikus i altres poemes és el primer poemari  d’Oriol Pi de Cabanyes, que irromp amb força en la poesia, amb un domini del llenguatge i del pensament, fruit d’una llarga maduresa intel·lectual. Una primera part recull 154 haikus –poemes breus d’origen japonès– en els quals l’autor expressa les seves vivències més íntimes. Com indica l’autor, és un recull d’instants consagrats en un dietari, l’exteriorització escrita d’un estat d’esperit, la captura i fixació d’allò que J.V. Foix en diu (en lletra a Salvat-Papasseit) “el pas de l’instant amb fulgors d’eternitat”. Tot és U i divers alhora”. Un dels encerts del llibre és el diàleg intern entre haikus: paraules, imatges, símbols, que van creant unitat, joc verbal, i cohesió temàtica. Una part de temps viscut, d’una elegància serena, i d’una intensitat continguda, com demana l’haiku.

A La segona part del llibre els haikus donen pas a diferents poemes d’estrofes i mètrica variades. El to esdevé més existencial. És un llibre d’alta exigència poètica i intel·lectual, que uneix contemplació i consciència, instant i història, llum i pregunta. Un llibre que convida a rellegir-lo lentament, com es viu el temps que importa.

Oriol Pi de Cabanyes i Almirall ha publicat un gran nombre d'obres de diversos camps com ficció, dietaris, llibres de viatges, biografies i estudis sobre art i literatura. Ha exercit de professor universitari i de secundària, de director del Museu Víctor Balaguer a la seva ciutat natal, de director de Relacions Culturals de la Generalitat de Catalunya i de la Institució de les Lletres Catalanes, des del 1988 fins al 1996. També ha destacat com a periodista, ja de jove en recollir el premi Oriflama pel seu treball d'investigació sobre els quibuts israelians. Ha col.laborat regularment en diversos mitjans com Serra d'Or, Avui, Diari de Vilanova i La Vanguardia.

 

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Sant Pere de Ribes | 16-09-2026 fins 22-09-2026

Setmana Europea de la Mobilitat

Sant Sadurní d'Anoia | 28-08-2026 fins 19-09-2026

11a edició de La Verema del Cava
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.