PUBLICITAT
MÚSICA, CONCERTS, BALLS
PUBLICITAT
Amb la proposta Arrels, el Quintet Granados ens convida a descobrir i posar en valor alguns dels grans tresors de la música barroca i clàssica catalana del segle XVIII. El programa estableix un diàleg entre dues figures destacades del nostre patrimoni musical: Antoni Soler, amb els seus Quintets núm. 3 i 4 per a orgue, i Josep Teixidor, compositor nascut a Seròs (Lleida), amb el seu Quartet de corda núm. 2.
Arrels neix amb la voluntat de recuperar i reivindicar un patrimoni musical sovint poc conegut pel gran públic, tot apropant-lo als oients des d’una perspectiva fresca, rigorosa i alhora molt vinculada al nostre territori. És una proposta que combina qualitat artística, descoberta i identitat, i que permet redescobrir una part essencial de la nostra història musical a través d’un repertori de gran valor.
Amb una durada aproximada d’una hora, el concert s’inicia amb el Quintet per a orgue en La menor d’Antoni Soler. Aquests quintets, concebuts per ser interpretats tant en l’àmbit cortesà com en espais de caràcter més domèstic, sorprenen per la seva modernitat i per la riquesa del seu llenguatge musical. La seva escriptura, refinada, elegant i brillant, respon a l’estil galant, un corrent que es va obrir camí a la segona meitat del segle XVIII i que anticiparia algunes de les tendències que posteriorment es consolidarien arreu d’Europa.
El programa continua amb el Quartet de corda núm. 2 en Mi bemoll major de Josep Teixidor, una obra que ens situa plenament en l’univers del classicisme. La seva música es caracteritza per l’elegància, l’equilibri i la claredat formal, amb un llenguatge lluminós i transparent que mostra la solidesa tècnica i la sensibilitat del compositor. Teixidor ocupa un lloc destacat dins del classicisme hispànic, i aquest quartet constitueix una oportunitat excepcional per apropar al públic una obra poc habitual però d’una gran qualitat musical.
El concert es clou amb el Quintet per a orgue en Sol major d’Antoni Soler, una obra que posa de manifest, una vegada més, la llibertat creativa i la personalitat del compositor. El seu llenguatge musical es mou amb naturalitat entre el barroc tardà, l’estètica galant i els primers trets del classicisme, construint un univers sonor ric, variat i ple de matisos. La combinació de virtuosisme, expressivitat i sensibilitat converteix aquesta peça en un final captivador, amb moments d’una gran originalitat i bellesa sonora.
Amb Arrels, el Quintet Granados proposa, en definitiva, un viatge de descoberta a través de la nostra història musical, recuperant compositors i obres que formen part del patrimoni cultural català i presentant-los amb una interpretació de gran nivell artístic. Una proposta que mira al passat per retrobar les nostres arrels i donar-los una nova vida en el present.
Redescobrim el tresor sonor del barroc català del segle XVIII, amb les obres lluminoses per a orgue d’Antoni Soler i els captivadors quartets de corda de Josep Teixidor, nascut a Seròs (Lleida).
L’entrada és amb la modalitat de taquilla inversa.
Per acabar, cal comentar-los que queden poques unitats del cava dels 250 anys de l’Orgue, si ho desitgen podran comprar-lo a l’entrada del concert a un preu de 15 €.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT