DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

CONFERÈNCIES, COL.LOQUIS

Com entenem la inclusió avui?


Espai de debat sobre la inclusió educativa de l'alumnat amb discapacitat

Informació de l'acte

OBJECTIUS

1. Reflexionar sobre quina és la nostra responsabilitat en fer més inclusiva la pràctica educativa i quins són els límits a partir dels quals la responsabilitat pertoca a determinades instàncies de l’Administració competent a les quals cal demanar que les assumeixin.

2. Preguntar-nos si, en el context actual, podem millorar quelcom de la nostra pràctica, del funcionament de l’aula, del centre, de les activitats extraescolars, etc.

3. Fer propostes per millorar el grau d’inclusivitat a les aules, als centres, als espais educatius extraescolars i, en general, al sistema educatiu de la nostra comarca.

4. Recollir les aportacions, opinions, propostes i interrogants i elevar-les a totes les instàncies politiques, institucionals i cíviques implicades en la millora del nostre sistema educatiu.


ESPAI DE DEBAT ADREÇAT A

A tota la comunitat educativa:

 Equips directius dels centres educatius
 Docents
 Altre personal educatiu dels centres
 Serveis Educatius (EAP, Centres de Recursos, etc)
 Inspecció
 Pares i mares
 Alumnes i ex-alumnes 
 Entitats relacionades amb el mon educatiu

I tothom que estigui interessat en assistir-hi!


DINÀMICA

18,30 a 19 hores • Presentació de l’espai de debat

A càrrec de Margarida Saiz, en representació de la Coordinadora d’entitats, centres, ciutadans i ciutadanes organitzadora de la Festa per una Societat Inclusiva al Garraf.

• Exposició d’arguments, preguntes i opinions per al debat per part de dues persones dinamitzadores:

- David Duran Gisbert, professor de psicologia de l’educació de l’UAB. Dirigeix el Grup de Recerca sobre Aprenentatge entre Iguals. Ex-docent d’ESO.

- Toni Cebrià Benito, psicopedagog i Coordinador USEE d’ESO.


19 a 20,30 hores

Debat obert per part de totes les persones assistents

Les aportacions, propostes i opinions expressades en aquest espai de debat seran recollides en un escrit que s’enviarà a totes les persones assistents per tal que comprovin que estan recollides totes les idees expressades i, un cop consensuat el contingut:

- S’enviarà a totes les persones, institucions i entitats implicades en garantir la qualitat, eficàcia i eficiència  del nostre sistema educatiu a Catalunya.

- Es farà arribar a tots els centres, persones i entitats que formen part de la Coordinadora organitzadora de la Festa per una Societat Inclusiva per tal que puguin fer l’ús i divulgació que considerin pertinent.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 17-12-2025 fins 21-12-2025

361a Fira del Gall

Vilafranca del Penedès | 17-12-2025

Conferència de Xavier Hernàndez Ventosa "De la paraula"

Barcelona | 16-12-2025 fins 02-01-2026

Diciembre contemporáneo

Sitges | 15-12-2025 fins 03-01-2026

Un poema per Nadal

El Vendrell | 12-12-2025 fins 31-01-2026

La ceramista Raquel Navarro presenta “Sinergies”

Vilafranca del Penedès | 06-12-2025 fins 11-01-2026

Exposició de Pessebres

Santa Margarida i els Monjos | 05-12-2025 fins 28-12-2025

Corretions

Vilanova i la Geltrú | 04-12-2025 fins 31-01-2026

Visites inesperades

Vilafranca del Penedès | 22-11-2025 fins 02-01-2026

GLOPS Biennal d’Art Jove

Vilanova i la Geltrú | 27-09-2025 fins 30-12-2025

Els anys 70
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.