RODALIES
18-05-2023 23:41
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
L'associació de consumidors Facua s'ha adreçat al Ministeri de Transports per reclamar "solucions" per als viatgers que aquestes setmanes estan patint endarreriments i manca de servei arran de la incidència de principis de mes a l'estació de Gavà. En aquest sentit, l'entitat assegura que ha rebut "nombroses queixes d'afectats per la cancel·lació de serveis sense previ avís i sense oferir alternatives" i recorda que els usuaris poden demanar i rebre indemnitzacions. A més, qüestiona la causa del llamp com a causant de l'avaria ja que no ha quedat demostrat. De fet, afegeix, és "públic i notori que el Servei Meteorològic de Catalunya no ha detectat cap llamp a la data i zona de la incidència".
Per Facua, no es pot considerar que sigui un "succés imprevisible i inevitable" i espera "diligència" per part d'Adif per actuar amb la planificació i el manteniment que evitin casos com aquests o minimitzi l'impacte en cas de produir-se.
De moment, l'entitat assenyala que la circulació de trens pel tram afectat continua sent "escassa" i els retards són "sistemàtics", una situació que causa un "greu perjudici per a la mobilitat i per a l'economia dels usuaris afectats" ja que han de buscar alternatives per al seu transport.
D'altra banda, Facua apunta a "l'escassa o inexistent informació" sobre les incidències, cancel·lacions o retards per part del servei de Rodalies, una situació que, afirma, "evidencien que el servei es troba per sota els estàndards de qualitat exigibles a un servei públic utilitzat a diari per milers de persones".
PUBLICITAT
PUBLICITAT