Vegueria del Penedès

ATENCIÓ CIUTADANA

L’Ajuntament de Sitges disposa d’un punt autoservei per a la realització de tràmits municipals


Redacció Sitges

29-05-2023 17:03

Es tracta d’una prova pilot per facilitar els tràmits de resolució ràpida, entres els quals, l’obtenció del certificat digital idCAT mòbil, volants d’empadronament o la sol·licitud de cita prèvia

L’Ajuntament de Sitges disposa d’un punt autoservei per a la realització de tràmits municipals. Ajuntament de Sitges

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

 

L’Ajuntament de Sitges implanta en fase de proves un nou canal de relació amb la ciutadania a través d’un punt d'autoservei per a la tramitació ràpida dels tràmits més usuals demanats per la ciutadania i sense cita prèvia a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de Sitges. Es tracta d’un punt d’autoservei amb escàner i impressora, entre altres característiques, que permet d’una manera autònoma fer tràmits de resolució immediata i sense necessitat de disposar de cita prèvia. Tot i això aquest servei podrà ser assistit amb un suport i acompanyament del personal de l’OAC per fer la tramitació, si es demana. L’horari d’atenció serà de dilluns a divendres de 8.30 a 14.30 hores, coincidint amb l’horari de l’OAC (situat al carrer Nou, 12), on està instal·lat.

Actualment els tràmits disponibles són l’obtenció de volants d’empadronament, del certificat digital idCAT mòbil o de cita prèvia.
En el cas de demanar cita prèvia no cal aportar cap documentació però per fer altres tràmits com l’obtenció de l’Idcat mòbil (un sistema que permet identificar-se digitalment) és necessari tenir a mà les dades del número de targeta sanitària. A més, en cas de demanar volants o carta de pagament en taxes i impostos, s’ha d’aportar documents concrets com el Document d’identitat original i vigent). 

Properament s’incorporaran de manera progressiva altres tràmits com ara: el pagament de taxes i impostos municipals amb targeta bancària, escaneig de documents, tramitacions genèriques de registre d’entrada, venda d’entrades del web de CulturaSitges, inscripcions, consultes de censos, entre d’altres, que requeriran un nivell baix d’autenticació o mitjançant el certificat digital idCAT mòbil, que es pot obtenir des del mateix caixer.

Aquesta prova pilot ha començat aquest mes de maig i finalitzarà el mes d’octubre. En els primers dies de funcionament, aquest autoservei ha permès fer més de 130 tràmits dels tres serveis actualment disponibles. Un cop finalitzi la prova es valorarà la instal·lació d’altres punts d’autoservei en altres equipaments per oferir la màxima cobertura al conjunt del terme municipal de Sitges i també s’estudiarà oferir-los en un horari més ampli i ininterromput en equipaments que permetin accés lliure des de la via pública.

Amb la implantació d’aquest punt d’autoservei es pretén millorar el servei de l’OAC ja que es podran atendre les persones que ho necessitin i es derivaran cap a aquest nou canal els tràmits que no requereixin cita prèvia i que es puguin resoldre de manera immeditada i fàcilment.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.