Vegueria del Penedès

GASTRONOMIA

La mosca al nas


Francesc Murgadas / AMIC Les Cabanyes

27-07-2023 10:27

Una manera d'actuar que recorda molt l'estratègia de les malauradament freqüents fake news que tan de moda va posar l'expresident dels EUA Donald Trump

Ressenyes restaurants aplicació. Eix

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Fa ja uns anys, quan a les pàgines web de certs restaurants començaven a haver-hi recomanacions i crítiques gastronòmiques, bastants restauradors t'explicaven com determinada gent (ara en diríem "influencers") els proposava intercanviar crítiques favorables, a la seva pàgina web o la del restaurant, per algun dinar o sopar per la patilla. I ho feien amb un cert aire de resignació, tot al·legant una indefensió més que evident enfront de la barra o el morro d'aquells aprofitats que sabien explotar la necessitat del ram de destacar enfront de la competència i la por a alguna insídia que els fes perdre prestigi. I, a més, era clar que ho feien des de la impunitat d'un sistema de comunicació obert que, per sort, encara no havia inventat les xarxes i que, per tant, només podia llençar el missatge als quatre vents.

Avui, tot això, probablement, ha evolucionat. Per mal. Els missatges ja s'envien a les persones que, gràcies a la intel·ligència artificial, se sap de bell antuvi que poden ser sensibles a aquella informació. I a les que, per la raó que sigui, tenen el seu correu obert a tot allò que els puguin enviar en nom de la modernitat o d'una mala entesa sensibilitat.

D'aquí que, des de fa uns mesos, hagi començat a recelar de suposades notícies - generalment redactades en forma d'alertes i amb el suport explícit d'entitats científiques o de consum de les quals mai n'havia sentit a dir res - que parlen de problemes de consum en determinats productes de certes marques comercials. Des de presència de restes metàl·liques en alguns llegums envasats a detecció de certes substàncies prohibides o tòxiques en altres productes. Sempre deixant a l'aire la sensació que aquella marca en concret, generalment associada a una cadena de supermercats, no és de fiar, i que el millor que podem fer és canviar de marca i cadena.

Una manera d'actuar que recorda molt l'estratègia de les malauradament freqüents "fake news" que tan de moda va posar l'expresident dels EUA Donald Trump i que, en el fons, no deixen de ser aquells "M'han dit què..." dels parents vells i solters de la nostra infantesa.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.