DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

POESIA

El Dia Mundial de la Poesia a Ribes se suma a l’any Estellés


Redacció Sant Pere de Ribes

21-03-2024 11:13

L’església Vella torna a ser l’escenari de la commemoració del Dia Mundial de la Poesia a Ribes, aquest dissabte 23 de març

Acte del Dia Mundial de la Poesia a Ribes de 2023, a l'església Vella . Eix

La poesia compartida, escoltada, llegida i commemorada té una cita cada 21 de març en l’àmbit mundial, que Ribes celebra enguany dissabte 23 de març, en un marc espiritual i d’interès patrimonial com és l’església Vella.

L’acte, que enguany organitza Rims –i que fins ara impulsaven Quima Albalate i Teresa Tort, que formen part promotora del grup– reunirà la poesia de Vicent Andrés Estellés i els poemes i les veus de poetes locals com Anton Ferret, Lídia Gázquez, Teresa Tort i Bàrbara Scuderi.

Sota la batuta de Gemma Romanyó, encarregada de presentar l’acte, a més dels autors i autores locals, diverses entitats i col·lectius participaran de la jornada poètica: el Club de lectura de la Biblioteca Manuel de Pedrolo, el Cor Literari, el Cor Bitxac i el Cor Balaio.

A més, l’Any Estellés serà present en la diada, a partir de diferents lectures, tant d’inici com de cloenda, en què se sentiran les veus de Gemma Romanyó i també dels valencians Josep Àngel Agustí i Andreu Martínez.

Poesia i també música seran les protagonistes d’una commemoració que aplega poetes, amants de la poesia i tot el públic que es vulgui acostar a festejar les lletres i el paisatge d’unes paraules que podran tornar a ser llegides, però mai, potser, tornaran a fer-se sentir de la mateixa manera.

Dissabte 23 de març, s’obriran les portes a quarts de dotze del migdia, per començar puntualment a les dotze i deixar anar la imaginació, els sons i els rims durant una estona. L’entrada és gratuïta i l’ambientació i les sorpreses sonores en són, també, tota una invitació.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.