MIR GERIBERT
07-05-2024 16:00
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
En el marc del 51 Aplec del pa i l’empenta, s’ha estrenat al museu del Castell de Subirats, una nova exposició permanent que compta amb tres plafons, la figura de Mir Geribert i una selecció de peces històriques exposades; de les quals destaquen dues misses compostes entre el segle XIX i el XX.
Els plafons nous han comptat amb la col·laboració del Vinseum, per les imatges del material arqueològic, sobretot de la sivella, amb decoració d’estil romànic, datada entre els segles XII i XIII, i les bases de vidre de copes de vi, d’entre els segles XIV i XV. Han participat també, en l’assessorament i l’expertesa, la doctora en història medieval, Rosa Lluch, i l'arqueòleg territorial de la Generalitat de Catalunya, Xavier Esteve. Finalment també cal destacar la col·laboració de l’il·lustrador Oriol Garcia Quera, amb els drets de reproducció de la imatge de Mir Geribert.
A més a més, a la nova exposició s’hi han publicat documents inèdits fins al moment, com la portada del procés judicial contra Agnès de Tort i de Ramon, que definitivament, li negava els seus drets feudals a cobrar el delme sobre els veïns de Subirats i Sant Sadurní el 1699.
Aquesta renovació vol posar en valor el llegat de Mn. Josep Raventós, impulsor del museu del Castell, i creador de l’exposició fins ara existent, des dels anys 70 del segle passat, i que ha servit per mantenir viva la història i la cultura del conjunt monumental de la parròquia de Sant Pere i el castell de Subirats.
PUBLICITAT
PUBLICITAT