Vegueria del Penedès

CONSELL COMARCAL

L'aigua, clau per a l'Alt Penedès davant el canvi climàtic: el projecte Life EcoAdapt50 marca el camí


Redacció Vilafranca del Penedès

10-05-2024 7:29

La segona sessió del Living Lab de l'Alt Penedès va reunir a prop de 30 persones a la seu del Consell Comarcal

L'aigua, clau per a l'Alt Penedès davant el canvi climàtic: el projecte Life EcoAdapt50 marca el camí. CC Alt Penedès

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

El Consell Comarcal de l'Alt Penedès lidera un projecte europeu innovador per enfortir l'adaptació al canvi climàtic en sectors vitals per a la comarca: el turisme, la indústria forestal i l'agroalimentació. La gestió sostenible de l'aigua es converteix en l'eix central d'aquesta iniciativa, ja que afronta de manera integral els reptes que suposa la sequera i la irregularitat de les precipitacions.

La segona sessió del Living Lab de l'Alt Penedès, dins del marc del projecte Life EcoAdapt50, va reunir a prop de 30 persones el passat 25 d'abril a la seu del Consell Comarcal. Els participants van col·laborar activament per definir les accions d'adaptació més necessàries per a la comarca.

Part d'aquestes accions sorgeixen del projecte Life anterior (Clinomics 2016-2023) desenvolupat a la comarca, mentre que d'altres s'han extret del Pacte d'Alcaldies per l'Energia Sostenible i el Clima (PAESC 2022-2023). Aquestes propostes es complementen amb les aportacions dels "stakeholders" que participen voluntàriament en el projecte Life EcoAdapt50 (2023-2030).

Es van identificar vuit grans eixos d'acció. Entre ells, destaca la "Gestió Sostenible dels Recursos Hídrics", considerada prioritària per la seva capacitat de donar una resposta completa als problemes que afecten els sectors objectiu del projecte.

Accions per a la gestió sostenible de l'aigua:

-Millorar la qualitat de l'aigua al pantà de Foix
-Promoure l'ús d'aigua regenerada per al reg agrícola
-Implementar tècniques de retenció d'aigua a la vinya
-Instal·lar dipòsits de recollida d'aigües pluvials
-Promoure accions per millorar la connectivitat fluvial

El projecte Life EcoAdapt50 ofereix una oportunitat única per a l'Alt Penedès per afrontar els reptes del canvi climàtic i garantir un futur més sostenible per a la comarca.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.