PUBLICITAT
MOBILITAT
14-01-2025 12:48
La Renfe és un dels principals problemes que té la ciutadania del Penedès. Una situació crònica i que s’allarga en el temps i que s’enquista sense aportar solucions per part del govern espanyol i el govern de Salvador Illa. Un dels perills greus que té la comarca és que un cop finalitzades les obres del corredor Mediterrani es multiplicarà el pas de trens de mercaderies, el que provocarà una saturació de la línia i una dificultat afegida pels trens de passatgers. És per això que ERC presenta al Parlament una iniciativa per pressionar al govern espanyol del PSOE perquè impulsi conjuntament amb la Generalitat l’Eix Transversal Ferroviari per on hauran de transitar els trens de mercaderies i així alliberar la R4.
Sònia Jansà, secretaria general dels republicans a la comarca, defensa aquesta proposta “perquè és de sentit comú, tenim consens al territori que ha costat molt de construir, el que cal és que la resta d’administracions es prengui al Penedès de forma seriosa i aposti clarament per donar una resposta clau com és L’ETF”. La proposta republicana també demana que el Parlament s’uneixi a la Declaració de Vilafranca promoguda per la Plataforma ProVegueria.
Per altra banda, Oriol Casanellas, secretari d’acció política dels republicans a la comarca, valora de poc ambiciós i eficaç per l'Alt Penedès el pla de mesures urgents per la Renfe que ha presentat el govern del PSC, ja que “no arregla ni soluciona cap dels problemes amb els trens que tenim, només és maquillatge”. Les mesures anunciades pels governs del PSC només es basen en cartelleria, càmeres o alguna acció en accessibilitat a les estacions que queda lluny de les necessitats de la línia R4. Casanellas apunta que "diàriament el servei de tren de la Renfe pren hores de vida als usuaris, perjudica la seva salut mental i impedeix noves oportunitats econòmiques a la comarca. Amb un servei que està molt lluny del que mereix la gent del Penedès”.
Casanellas apunta que hi ha mesures possibles per dur a terme de forma urgent aquest 2025 i que de fer-se serien un guany pels usuaris, com la connexió de Vilafranca amb els trens de la R8 del Vallès, -és a dir els que s’aturen a Martorell que s’allarguessin- així com els de la RT2 que venen des de Tarragona que també arribessin a Vilafranca. Aquesta realitat faria possible augmentar freqüències i millorar el servei.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT