Vegueria del Penedès

REPÚBLICA

Reivindiquem la República


Mª Jesús Parra Sánchez Vilanova i la Geltrú

30-03-2025 17:28

Observar la fotografia d’aquests joves, dones i homes de fa gairebé cent anys, anima a continuar la lluita pels valors republicans d’Igualtat, Llibertat, Fraternitat i Laïcitat. Visca la República!!

14 d’Abril 1931. Joves celebrant la Proclamació de la II República a la Puerta del Sol de Madrid.. Eix

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

La imatge que hem escollit aquest any pel nostre cartell dels Actes de l’Abril Republicà, és una de tantes de les que es van fer en aquell moment històric, en aquells dies d’abril del 1931.

En la imatge un grup de joves, dones i homes, celebren un canvi que els permetia creure en un futur ple d’expectatives positives i il·lusionants. Un grup de joves, dones i homes, però sobre tot dones, que confiaven en l’arribada d’uns canvis que haurien de revolucionar les seves vides, deixant enrere una societat fosca i decimonònica.

L’alegria i la il·lusió que ens trasllada aquesta imatge, juntament amb els avanços de tot tipus: socials, educatius, de drets, etc., que va portar aquella efímera II República, contrasta amb el moment que vivim ara, en el que molts drets es veuen qüestionats, limitats i fins i tot, eliminats en nom de la “seguretat” i d’una “democràcia” que han pervertit per fer-la a la mida dels poderosos.

Davant d’això, observar la fotografia d’aquests joves, dones i homes de fa gairebé cent anys, anima a continuar la lluita pels valors republicans d’Igualtat, Llibertat, Fraternitat i Laïcitat. Visca la República!!

Mª Jesús Parra Sánchez

Associació Garraf per la República

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.