DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

MOBILITAT

Junts aconsegueix el suport del Parlament al paquet de millores de la xarxa ferroviària al Penedès


Junts Vegueria Penedès Vilafranca del Penedès

31-03-2025 9:24

Entre les inversions i demandes històriques destaca també l’aprovació de la petició de licitar i executar l’estació intermodal de passatgers del Penedès, ubicada a Vilafranca, a l’enllaç entre la carretera C-15 i l’AP7

La diputada penedesenca Montse Ortiz en la seva intervenció al Parlament. Eix

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.

El grup parlamentari de Junts per Catalunya fa un balanç positiu del resultat del ple monogràfic sobre Rodalies que es va celebrar la setmana passada i l’aprovació del gruix de propostes de resolució presentades al Parlament de Catalunya, d’acord amb Impulsem el Penedès, que inclouen per al Penedès la millora de freqüències i capacitat de la xarxa ferroviària i el perllongament d’algunes línies, com l'R8 fins a Sant Vicenç de Calders, la R2sud i la RT2 – aquesta en dos sentits nord, fins a Vilafranca i Vilanova -, per enfortir la connexió de la vegueria amb la zona del Vallès i amb el Camp de Tarragona i el sud del país. 

Entre les inversions i demandes històriques destaca també l’aprovació de la petició de licitar i executar l’estació intermodal de passatgers del Penedès, ubicada a Vilafranca, a l’enllaç entre la carretera C-15 i l’AP7. 

Junts i Impulsem el Penedès es mostren molt satisfets per l’ampli suport en totes les mesures i actuacions reclamades per a la vegueria Penedès, i subratllen la necessitat d’avançar en un nou model de gestió pròpia, amb visió global de país i que tingui a la ciutadania al centre de les polítiques públiques. 

En la seva intervenció al Parlament, la diputada penedesenca Montse Ortiz, va reclamar «una normalitat amb un servei ferroviari digne per a Catalunya, i al servei dels usuaris». 

Per contra, lamenten l’acord què compromet a constituir, abans que finalitzi el 2025, una empresa mercantil per executar de manera directa la gestió de Rodalies, presidida i amb una posició majoritària de la Generalitat i amb direcció executiva independent de Renfe., en contraposició a la proposta de Junts i Impulsem, que aposten per la garantia i l’excel·lència de Ferrocarrils de la Generalitat, que hagués assegurat un traspàs integral i sobirà de la gestió del servei ferroviari a Catalunya. 

“Nosaltres volem acabar amb el model fracassat de Renfe i defensem un traspàs real i integral i 100% català de la mà de Ferrocarrils de la Generalitat. Aquest traspàs, tal com s’ha plantejat, és precari i no solucionarà res», va assenyalar Ortiz.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.