SEQUERA
10-04-2025 21:58
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Vilanova i la Geltrú ha començat a recuperar els usos urbans habituals de l’aigua després de l’aixecament de les restriccions imposades per la sequera. L’Ajuntament, a través de la Regidoria de Serveis Urbans, ha engegat un conjunt d’actuacions per retornar progressivament a la normalitat en la gestió de l’espai públic.
Segons ha explicat el regidor Gerard Llobet, les primeres accions se centren en la neteja intensiva de carrers amb aigua a pressió, especialment en zones de gran afluència com el centre i la Geltrú, així com en la recuperació del reg a parcs i jardins, mitjançant la revisió de sistemes de degoteig i aspersors.
Una altra prioritat és la reactivació de les fonts ornamentals, com les de la plaça de la Immaculada, el parc de Ribes Roges i els jardins de Francesc Macià, sempre que l’estat de les infraestructures ho permeti. En el cas del parc de Gumà i Ferran, es preveu una actuació més profunda, amb el buidatge de la bassa i treballs de millora per evitar filtracions.
Recuperació del verd urbà i preparació per a futures sequeres
Amb la tornada del reg, també s’activa un pla de replantació d’arbrat, amb l’objectiu de recuperar centenars d’exemplars d’arbres perduts durant la sequera. Aquesta iniciativa s’estendrà durant tot l’any i continuarà el 2026. “Ja hem fet una primera fase i aquest any esperem recuperar un nombre important d’exemplars”, ha afirmat Llobet.
El regidor també ha subratllat que la ciutat continuarà preparant-se per a futurs episodis de sequera, amb inversions destinades a millorar l’eficiència de la xarxa d’aigua, especialment en zones com el barri de Sant Joan, i amb projectes com la construcció d’un nou dipòsit, que permetrà duplicar la capacitat d’emmagatzematge, passant de 24 a 48 hores.
PUBLICITAT
PUBLICITAT